mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 övre a-arms bustningarna.

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimesön aug 22, 2010 4:20 pm

Det är ju ett ganska känt problem att dom glappar upp fort Very Happy så även jag har det problemet. Fick dock ett tips på att sätta dit smörjnipplar och pumpa dom full med fett.
Så jag har gjort det på min och det funkar faktis över förväntan, det vart nästan helt stumt och dom glappa rätt bra innan jag gjorde modden Very Happy

Håller man efter med fettet lite då och då så kan man nog lyckas minska problemet lite iallafall, mina lager va snustorra inte nått slags olja eller fett på dom helt sjuk alltså.
Undra på att dom blir slut fort hähähä

Min har rullat 230 timmar nu och jag har kört med det här sissta 30 timmarna och det har funkat helt ok.


Ett litet tips av mej till er alla :-) Blir problemet för stor så har jag sett att Go Offroad säljer bustningar som ska tåla mer stryk dock har jag ingen erfarenhet av dom.

Här kommer 2st bilder på hur jag har satt dom.

övre a-arms bustningarna. 1fbxv8

övre a-arms bustningarna. Rkcy0g
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimesön aug 22, 2010 10:14 pm

Japp, teflonbussningar i vardera änden och en smörjnippel som på Grönis. Sen är problemet helt borta!!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimemån sep 20, 2010 3:47 am

Grönis skrev:
Det är ju ett ganska känt problem att dom glappar upp fort Very Happy så även jag har det problemet. Fick dock ett tips på att sätta dit smörjnipplar och pumpa dom full med fett.
Så jag har gjort det på min och det funkar faktis över förväntan, det vart nästan helt stumt och dom glappa rätt bra innan jag gjorde modden Very Happy

Håller man efter med fettet lite då och då så kan man nog lyckas minska problemet lite iallafall, mina lager va snustorra inte nått slags olja eller fett på dom helt sjuk alltså.
Undra på att dom blir slut fort hähähä

Min har rullat 230 timmar nu och jag har kört med det här sissta 30 timmarna och det har funkat helt ok.


Ett litet tips av mej till er alla :-) Blir problemet för stor så har jag sett att Go Offroad säljer bustningar som ska tåla mer stryk dock har jag ingen erfarenhet av dom.

Verkar ju som en smidig bra lösning..
Var fick du tag i såna lagom stora teflontätningar att sätta i ändarna?
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimemån sep 20, 2010 6:46 am

wheel1 skrev:
Grönis skrev:
Det är ju ett ganska känt problem att dom glappar upp fort Very Happy så även jag har det problemet. Fick dock ett tips på att sätta dit smörjnipplar och pumpa dom full med fett.
Så jag har gjort det på min och det funkar faktis över förväntan, det vart nästan helt stumt och dom glappa rätt bra innan jag gjorde modden Very Happy

Håller man efter med fettet lite då och då så kan man nog lyckas minska problemet lite iallafall, mina lager va snustorra inte nått slags olja eller fett på dom helt sjuk alltså.
Undra på att dom blir slut fort hähähä

Min har rullat 230 timmar nu och jag har kört med det här sissta 30 timmarna och det har funkat helt ok.


Ett litet tips av mej till er alla :-) Blir problemet för stor så har jag sett att Go Offroad säljer bustningar som ska tåla mer stryk dock har jag ingen erfarenhet av dom.

Verkar ju som en smidig bra lösning..
Var fick du tag i såna lagom stora teflontätningar att sätta i ändarna?

det kan du köpa av patrik på GoOffroad =) jag har nyss bytt på min och dom funkar riktigt bra, det vart stumt och man fick tillbaka lite kännsla i styret iallafall.
Till överst på sidan Gå ner
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimemån sep 20, 2010 7:23 pm

Grönis skrev:
det kan du köpa av patrik på GoOffroad =) jag har nyss bytt på min och dom funkar riktigt bra,
det vart stumt och man fick tillbaka lite kännsla i styret iallafall.

Jo, jag vet att GoOffroad säljer en variant av det där, men jag fick intrycket först att du hade gjort nån egen lösning..
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimemån sep 20, 2010 7:24 pm

wheel1 skrev:
Grönis skrev:
det kan du köpa av patrik på GoOffroad =) jag har nyss bytt på min och dom funkar riktigt bra,
det vart stumt och man fick tillbaka lite kännsla i styret iallafall.

Jo, jag vet att GoOffroad säljer en variant av det där, men jag fick intrycket först att du hade gjort nån egen lösning..

jo precis det jag gjorde va att montera fettnipplar sen tröck jag i en massa fett och det funka över förväntan dock så va mina bustningar så slut så dom gick inte att rädda
Till överst på sidan Gå ner
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimemån sep 20, 2010 7:44 pm

Grönis skrev:

jo precis det jag gjorde va att montera fettnipplar sen tröck jag i en massa fett och det funka över förväntan dock så va mina bustningar så slut så dom gick inte att rädda

Så jag, som inte har några problem än, borde kunna klara mig med att skruva i smörjnipplar och fylla upp med fett då?
Till överst på sidan Gå ner
Lerputten
Mudhogs Örebro
Lerputten


Antal inlägg : 132
Join date : 09-09-28
Age : 56

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimetis sep 21, 2010 6:10 am

Har du inga problem idag, så borde du kunna skjuta problemet lite framåt med att fylla dem med fett.
Rekomenderar starkt att du framöver skaffar teflon bussningar, då det är en billig investering för att få tillbaka den rätta känslan i framvagnen. Cool
Har själv kört ca 100 tim med teflonbussningar och är mycket nöjd med dem.
cheers cheers
Till överst på sidan Gå ner
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimesön jul 17, 2011 2:21 pm

Lerputten skrev:
Har du inga problem idag, så borde du kunna skjuta problemet lite framåt med att fylla dem med fett.
Rekomenderar starkt att du framöver skaffar teflon bussningar, då det är en billig investering för att få tillbaka den rätta känslan i framvagnen. Cool
Har själv kört ca 100 tim med teflonbussningar och är mycket nöjd med dem.
cheers cheers

Jo.
Jag skaffade smörjnipplar o grejer, men orkade aldrig fixa dit dem..
Så nu, till 100h-servicen, så var bussningarna ganska kass. Så då klämde jag dit ett sånt kit från GoOffroad.
Genast blev ju maskinen trevligare att köra, men då upptäckte jag bara nästa svaga punkt istället.
Nämligen att inre P-ändarna på styrstagen inte heller är helt tiptop längre..

De verkar ju dock relativt enkla att byta. Wink
Så då är bara frågan om man skall klämma dit nya original eller om det finns nåt bättre på tillbehörsmarknaden? scratch
Eller bara acceptera att det blir lite sladdrigt med höga mjuka däck.. ? Mad
Till överst på sidan Gå ner
Pontus™

Pontus™


Antal inlägg : 299
Join date : 09-10-11
Age : 49

övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitimesön jul 17, 2011 7:27 pm

De som Gooffroad säljer är gjorda i POM och behöver ingen smörjning.
Fast det skadar inte heller.
Teflon blir hårt och utmattas av slag, vilket blir att de spricker tillslut.
POM är betydligt bättre som bussning.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvnerd.se
Sponsored content





övre a-arms bustningarna. Empty
InläggRubrik: Sv: övre a-arms bustningarna.   övre a-arms bustningarna. I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
övre a-arms bustningarna.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Kawasaki-
Hoppa till: