mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Alternativ för chip-trim?

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimetor sep 09, 2010 6:57 pm

Hallo allihopa!

Det här med trimning är ju en djungel..
Finns det nån bra sammanställning nånstans, eller har ni här (som har testat) nån seriös uppfattning om vad som är bäst (ger mest bang/buck)?

Copperhead verkar ju var det nyaste hetaste just nu.

Sen finns det ju Muzzy's DigiTune. (Var köper man det, i sverige helst, och vad ingår i paketet?)

Osså har vi PowerCommander DynoJet...

Det finns säkert fler.
Men frågan gällde, som sagt:
Vad skall man satsa på?
Vilken är bäst till vad?
Var köper man respektive, och vad ingår i paketet?

Alla tips och råd mottages med yttersta tacksamhet!
(Innan jag får råd att genomföra trimningen hinner det iofs säkert dyka upp ytterligare nåt nytt...)

Simma lugnt /Ola
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimetor sep 09, 2010 7:13 pm

Ja Muzzys Digi Tune finns hos Lito Offroad och Go Offroad m.fl.
De är väl en "lokal" handlare för dig??

De säljer även Power Commander.

Copperhead verkar fungera riktigt bra, Zuki som är Kawa tekniker är riktigt imponerad. Där har du nog mest Bang for the Buck idag.
Power Commander har jag ingen erfarenhet av då jag säljer Copperhead Laughing Laughing Laughing Laughing

Ett Muzzy helsystem med en Digi Tune är också ett bra trim, dock ca 10 000 kr. Bara Digi Tune vet jag ärligt talat inte om det är värt slantarna.

Jag har ju själv haft en Brute Force 840cc, den gick bra (inte när Lito provade den Laughing ) som tusan men kostsamt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimetor sep 09, 2010 7:58 pm

Mudzilla skrev:
Ja Muzzys Digi Tune finns hos Lito Offroad och Go Offroad m.fl.
De är väl en "lokal" handlare för dig??

De säljer även Power Commander.

Copperhead verkar fungera riktigt bra, Zuki som är Kawa tekniker är riktigt imponerad. Där har du nog mest Bang for the Buck idag.
Power Commander har jag ingen erfarenhet av då jag säljer Copperhead Laughing Laughing Laughing Laughing

Ett Muzzy helsystem med en Digi Tune är också ett bra trim, dock ca 10 000 kr. Bara Digi Tune vet jag ärligt talat inte om det är värt slantarna.

Jag har ju själv haft en Brute Force 840cc, den gick bra (inte när Lito provade den Laughing ) som tusan men kostsamt.

Jo. LiTo är min "lokala" (5 mil) tillbehörshandlare.. (För det jag inte köper hos den lokale Kawa-handlaren på andra sidan stan)
Men varken de, eller GoOffRoad har så väldigt uttömmande information på sina hemsidor om de olika trimalternativen.
Fast känslan, just nu, talar för Muzzy helsystem och CopperHead.
Har CopperHead'en integrerad(e) lambda-sond(er), att stoppa in i uttagen på Muzzy't, så att den kan känna av korret blandning dynamiskt?
Till överst på sidan Gå ner
Go Offroad
Återförsäljare
Go Offroad


Antal inlägg : 199
Join date : 09-09-16
Age : 52

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimetor sep 09, 2010 8:37 pm

Tyvärr inte. Den stora nackdelen med Copperhead är man måste göra mappen vid datorn och sen ut och prova, man kan inte mappa när man kör tyvärr.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.gooffroad.se
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimetor sep 09, 2010 8:40 pm

Go Offroad skrev:
Tyvärr inte. Den stora nackdelen med Copperhead är man måste göra mappen vid datorn och sen ut och prova, man kan inte mappa när man kör tyvärr.

Kan man få ut en logg, från testkörningen, när man kommer hem till datorn igen då?
Så man vet vad man behöver justera och inte, eller får man testa sig fram "i blindo" tills man kommer rätt?
Till överst på sidan Gå ner
Go Offroad
Återförsäljare
Go Offroad


Antal inlägg : 199
Join date : 09-09-16
Age : 52

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimetor sep 09, 2010 8:49 pm

Lite blint är jag rädd. Jag har låtit Audimotorsport göra det och han är nära nog en Guru på detta. Jag själv skulle inte klara av det Shocked Shocked Shocked
Till överst på sidan Gå ner
http://www.gooffroad.se
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimefre sep 10, 2010 11:01 am

Go Offroad skrev:
Lite blint är jag rädd. Jag har låtit Audimotorsport göra det och han är nära nog en Guru på detta. Jag själv skulle inte klara av det Shocked Shocked Shocked

Hmm.. Då kanske PowerCommander'n, med sina lambdasonder (tillbehör) kanske är ett bättre alternativ? (Eller åtminstone enklare)

Någon som vet hur Muzzy's DigiTune funkar i det avseendet?

Mycket tacksam för alla som delar med sig av sina erfarenheter /Ola J
Till överst på sidan Gå ner
Bakke

Bakke


Antal inlägg : 76
Join date : 10-09-26
Age : 42

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimetis okt 05, 2010 11:06 am

Jag är också väldans intresserad av detta, pratade lite me patrik om Copperhead, men är tveksam till att man lyckas "mappa" den ordentligt.. fasen, vill hu ha mer pulver men känns lite risky att lägga ut 6 loppor på något som ja inte vet om ja får till Sad
Till överst på sidan Gå ner
http://dirtyridersatv.forum24.se
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimemån apr 04, 2011 6:52 pm

Mer pulver vill man ju alltid ha..
(Ffa rappare respons)

Nästa fråga som slog mig:
Är det bara Copperhead som moddar tändningen med, eller har de bara glömt skriva ut den infon på de andra?
Till överst på sidan Gå ner
Herrman

Herrman


Antal inlägg : 72
Join date : 09-11-19
Age : 40

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimemån apr 04, 2011 9:21 pm

Kom ner någon dag Ola så kan jag visa dig hur power commandern funkar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.litooffroad.se
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimemån apr 04, 2011 9:33 pm

Herrman skrev:
Kom ner någon dag Ola så kan jag visa dig hur power commandern funkar.
Jag får ta o göra det, ja.
Du har fortfarande bara "officiellt" öppet på lördagarna..
(Jag har en liten "önskelista" i din shop, på en massa pengar som jag dessvärre inte kan avvara än)
Till överst på sidan Gå ner
Herrman

Herrman


Antal inlägg : 72
Join date : 09-11-19
Age : 40

Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitimemån apr 04, 2011 9:56 pm

Bara slå en pling när du vill komma ner.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.litooffroad.se
Sponsored content





Alternativ för chip-trim? Empty
InläggRubrik: Sv: Alternativ för chip-trim?   Alternativ för chip-trim? I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Alternativ för chip-trim?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Trim till canam 800
» Lite trim till yamman

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Kawasaki-
Hoppa till: