mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Problem................

Gå ner 
+7
SmileRacer
Mudzilla
zuki
Mudde
grothen
Lowest
Grönis
11 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:20 pm

Jaha nu e man ute på djupt vatten igen.

Montera ju snorkar på kawwan och har inte testkört nått än förens ikväll och det gick inte nått vidare bra.

Han köra i typ 30 min sen gick den så pass varm att tankskyddet börja brinna kraftigt men som tur va har jag ju en liten släckare med mej och jag lyckas släcka precis när släckaren blev tom och den brann fan mycket.

Tänkte nästan låta skiten brinna men jag vill ha den kvar för jag e så pass nöjd nu med alla uppgraderingar.


Men hur löser jag problemet? Vad måste jag göra? vill ju inte riva bort mina snorklar när jag fick det så bra =(


HJÄLP!
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:36 pm

Hade du varit ute på djupt vatten hade det alldrig brunnit lol!
Tror inte det beror på snorklarna och jag har inte hört nått om att dom går varmare med snorklar.
Du får linda in hela avgasröret med avgasband så ska problemet vara löst Cool
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:42 pm

kännde hur det vaert varmt som fan å vänster pungkula Very Happy sen förstog jag varför lol

Den måste få för lite soppa därför den går varm, tänk på att jag har öppnat upp hela vägen nu snorklar - k&n filter sen muzzy.

Variatorkåpan vart typ kall nu affraid och den vaert rätt varm förut Basketball
Till överst på sidan Gå ner
grothen
Mudhogs Sthlm
grothen


Antal inlägg : 330
Join date : 10-02-03
Age : 52

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:47 pm

Grönis skrev:
kännde hur det vaert varmt som fan å vänster pungkula Very Happy sen förstog jag varför lol

Den måste få för lite soppa därför den går varm, tänk på att jag har öppnat upp hela vägen nu snorklar - k&n filter sen muzzy.

Variatorkåpan vart typ kall nu affraid och den vaert rätt varm förut Basketball

Grönis Can-allt ska ja säga nå mer ....... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
skämt o sidå du får nog investera affraid i mera prylar cheers till kawan du har ju inte tillräckligt me prylar på den än Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:48 pm

Grönis skrev:
kännde hur det vaert varmt som fan å vänster pungkula Very Happy sen förstog jag varför lol

Den måste få för lite soppa därför den går varm, tänk på att jag har öppnat upp hela vägen nu snorklar - k&n filter sen muzzy.

Variatorkåpan vart typ kall nu affraid och den vaert rätt varm förut Basketball

Huvudet på spiken skulle jag säga - bara att linda och mata på lite mer soppa Problem................ Icon_cool
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:51 pm

grothen skrev:
Grönis skrev:
kännde hur det vaert varmt som fan å vänster pungkula Very Happy sen förstog jag varför lol

Den måste få för lite soppa därför den går varm, tänk på att jag har öppnat upp hela vägen nu snorklar - k&n filter sen muzzy.

Variatorkåpan vart typ kall nu affraid och den vaert rätt varm förut Basketball

Grönis Can-allt ska ja säga nå mer ....... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
skämt o sidå du får nog investera affraid i mera prylar cheers till kawan du har ju inte tillräckligt me prylar på den än Twisted Evil


min kokar ju inte iallafall Razz ja det värkar inte bättre.. flest prylar när man dör vinner eller nått sånt har jag hört. Skulle jag klistra på alla klistermärken jag har fått med allt så skulle jag få sätta en stor skiva bak så alla skulle få plats :S
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:53 pm

Att du snorklat tror inte jag är problemet då du har snorklat i 2tum och orginal hålet på luftburken är 3tum så det borde ju bli en strypning av luften.

Nä köp nu ingen limphome maskin Grönis lol!
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 8:58 pm

Lowest skrev:
Att du snorklat tror inte jag är problemet då du har snorklat i 2tum och orginal hålet på luftburken är 3tum så det borde ju bli en strypning av luften.

Nä köp nu ingen limphome maskin Grönis lol!

jo för luftflödet e mycket bättre nu sen får den i sej kall luft, förut drg den i sej varm luft typ och det satt massa skit ivägen.
Nu blir det en mycket mer öppen gång rakt i i hålet Cool
Till överst på sidan Gå ner
grothen
Mudhogs Sthlm
grothen


Antal inlägg : 330
Join date : 10-02-03
Age : 52

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 9:01 pm

Lowest skrev:
Att du snorklat tror inte jag är problemet då du har snorklat i 2tum och orginal hålet på luftburken är 3tum så det borde ju bli en strypning av luften.

Nä köp nu ingen limphome maskin Grönis lol!

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing limp home maskin Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 9:03 pm

grothen skrev:
Lowest skrev:
Att du snorklat tror inte jag är problemet då du har snorklat i 2tum och orginal hålet på luftburken är 3tum så det borde ju bli en strypning av luften.

Nä köp nu ingen limphome maskin Grönis lol!

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing limp home maskin Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Kärt märke har många namn Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimetor sep 23, 2010 9:03 pm

Lowest skrev:
grothen skrev:
Lowest skrev:
Att du snorklat tror inte jag är problemet då du har snorklat i 2tum och orginal hålet på luftburken är 3tum så det borde ju bli en strypning av luften.

Nä köp nu ingen limphome maskin Grönis lol!

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing limp home maskin Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Kärt märke har många namn Laughing


lol! lol! lol! lol! lol!
Till överst på sidan Gå ner
zuki
Mudhogs Sthlm
zuki


Antal inlägg : 405
Join date : 09-09-11
Age : 50

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimefre sep 24, 2010 11:57 pm

säger bara coprhead så e alla problem ur världen dyr men grymt bra tycker ja säg till så får du prova
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimelör sep 25, 2010 12:15 am

Hade du ett Muzzy helsystem? Då löser Muzzy Digi Tune värme problemen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimelör sep 25, 2010 6:53 am

zuki skrev:
säger bara coprhead så e alla problem ur världen dyr men grymt bra tycker ja säg till så får du prova

hadde mer än gärna provat men pengahögen e lite för liten nu hähä, har fått tips om att sätta tillbaka mitt org luftfilter och testköra det.
Nu har jag K&N fullflödes filter i den och dom jag har snackat med säger att den drar i sej för mycket luft helt enkelt.

Så jag testar med org filter först annas får man kolla på någon box, har länge varigt sugen på en copperhead men fasen va dom e dyr alltså, det e lite svårt att motivera för sambon affraid

Då e det ju lite skönare pris på den där muzzy digitune boxen som go offroad säljer, dock vet jag inte hur bra den är. Har försökt leta lite info om den men det e lite tunt.
Det finns en video på youtube när dom monterar en på en teryx.
Knepigt att det inte finns mer info om dom här sakerna alltså, samma med snorkelbygget skitdåligt med info fast många måste ju ha byggt eget som jag har gjort, men när man söker på goggel så dyker inget upp typ Very Happy

Jag har ju allt på hojem nu typ utom en box Very Happy det har ju funkat bra tills jag montera snorklar Suspect
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimelör sep 25, 2010 6:54 am

Mudzilla skrev:
Hade du ett Muzzy helsystem? Då löser Muzzy Digi Tune värme problemen.


Japp jag har muzzy helsystem och K&N fullflödes filter
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimelör sep 25, 2010 11:42 am

Det har brunnigt skapligt, nästan frågan om man ska kontakta försäkringsbolaget. Tankskyddet måste bytas, bakplasten ska bytas den har smält på några ställen. Sen vänster sidokåpa behöver bytas sen ett gäng med slangar som e brandskadade. Sen plasten under all elektronik har smält så den hänger som en ja vet inte vad :S


en liten bild blev det på missödet.

Problem................ IMG_1723

Problem................ IMG_1721
Till överst på sidan Gå ner
SmileRacer

SmileRacer


Antal inlägg : 143
Join date : 10-08-18
Age : 45

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimelör sep 25, 2010 4:46 pm

ajsing bajsing

hur kunde detta hända...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.swedenstyling.se
wheel1

wheel1


Antal inlägg : 79
Join date : 10-08-09
Age : 54

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimelör sep 25, 2010 5:51 pm

Grönis skrev:
Det har brunnigt skapligt, nästan frågan om man ska kontakta försäkringsbolaget. Tankskyddet måste bytas, bakplasten ska bytas den har smält på några ställen. Sen vänster sidokåpa behöver bytas sen ett gäng med slangar som e brandskadade. Sen plasten under all elektronik har smält så den hänger som en ja vet inte vad :S


en liten bild blev det på missödet.

Man lär få linda hela systemet med asbestbandage, när man en vacker dag får råd att köpa sig ett Muzzy, då alltså.. (Eller, ja. Asbest är väl inte tillåtet längre, men det finns väl nåt nytt bra material som fyller den funktionen)
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimelör sep 25, 2010 7:59 pm

ja lite tråkigt e det att sånt här ska hända när man spenderar rätt mycket slantar på eftermarknadssaker. Det värkar ju nästan vara uträknat att köper man en sak så måste man köpa 3st till för att det ska funka.

Synd att det inte står från början när man tittar på saker bara då har man struntat i att köpa nått alls typ.

Nått e ju galet om det blir så hett så det börjar brinna affraid Nä man kanske skulle ta en kvällstur utifall det blir en lysande vända i skogen What a Face
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimesön sep 26, 2010 3:54 pm

En Digi Tune är att föredra framför bandage tycker jag (eller annan optimizer)
Muzzys har ju funnits ute i flera år, man kan klia sig flintskallig över frågan att varför det nu dyker upp dessa problem?? Mad Mad Mad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimesön sep 26, 2010 4:20 pm

Mudzilla skrev:
En Digi Tune är att föredra framför bandage tycker jag (eller annan optimizer)
Muzzys har ju funnits ute i flera år, man kan klia sig flintskallig över frågan att varför det nu dyker upp dessa problem?? Mad Mad Mad


jag kom precis hem efter en provtur nu med org filter och visst den går välldigt varm än men den börja iallafall inte brinna Shocked Det luktar lite bränd plast men det brann inte alien
Jag tror helt enkelt att den går för snålt nu när snorklarna kom på plats, sen att den helt enkelt får kallare luft nu och så e det kallare ute och det gör så att den går lite snålt.
Du säger att en box e att föredra och det är ju den lite enklare vägen åsså för ska man linda så blir det ju genast lite bökigare ocg jobbigare.

Den där muzzyboxen är den avstämd för avgaset enbart eller är det med avgas och filter?
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimesön sep 26, 2010 4:28 pm

Avgaset enbart, den går sen att "mappa" för luftfilter eller liknande.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimesön sep 26, 2010 4:30 pm

Mudzilla skrev:
Avgaset enbart, den går sen att "mappa" för luftfilter eller liknande.

ok fett men visst har du själv testat en sån där åsså va? hadde inte du värmeproblem på din outlander när du monterat muzzy?

Hur vart det för dej försvan problemet?
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimesön sep 26, 2010 5:12 pm

Japp vart som bortblåst. Även för "King Of Mudders" som monterade Digi Tune.
Jag har haft Brutte förut med Muzzy och hade då inga problem dock Rolling Eyes Rolling Eyes Shocked Shocked cyclops
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitimesön sep 26, 2010 5:15 pm

Mudzilla skrev:
Japp vart som bortblåst. Även för "King Of Mudders" som monterade Digi Tune.
Jag har haft Brutte förut med Muzzy och hade då inga problem dock Rolling Eyes Rolling Eyes Shocked Shocked cyclops

hadde du även snorklar då? ajja få se om det försvinner på min åsså då om jag monterar en sån Suspect
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Problem................ Empty
InläggRubrik: Sv: Problem................   Problem................ I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Problem................
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» 4WD problem
» Problem med extraljus
» Warn inkoplings problem

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: