mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Då var det dags för ny maskin

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitimesön sep 26, 2010 8:53 pm

Har i dagarna beställt min nya maskin.
Det blev en Can-Am 800 LTD. Nu ska det bli bekväm finåka framöver. Smile
Med lite tur så får jag hämta den i slutet av nästa vecka. Hoppas nu att man slipper en massa problem som med Polaris maskinen och att den visar samma goda kvalitet som min gamla trygga Can-Am 400 som jag nu efteråt ångrar att jag gjorde mig av med. Vilken stånka maskin det var...
Ska bli kul och skönt att ha något att åka på igen då det vart väldigt lite åka den senaste tiden.
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitimesön sep 26, 2010 9:25 pm

Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers Då var det dags för ny maskin Icon_cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Palm
Mudhogs Örebro
Palm


Antal inlägg : 469
Join date : 09-09-25
Age : 44

Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitimesön sep 26, 2010 11:17 pm

Vad KUL!
Hur slutade Polaris historien då? Blev du nöjd med vad du fick för den?
Hoppas vi får se nya maskinen i Nyköping då Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.no-more-heart-disease.com
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitimelör okt 09, 2010 12:04 am

Polaris resan slutade med att dom tog tillbaka maskinen. Och det är jag nöjd med. Så sjukt mkt strul med ett motordrivet fordon har jag aldrig vart med om.
Har nu fått min nya maskin och den känns riktigt bra. Genomförde första körningen med den idag och jag konstatera att det är stabilt med den långa maskinen i terrängen, känns riktigt bra. Och så är den snyggare i verkligheten än på bild. Den blå färgen kommer inte fram ordentligt på bilderna. Helt annat i dagsljus.
Endast två detaljer som ska ändras. Höjning av styret, ett par feta 14" fälgar sen är jag 100% nöjd. Very Happy

Måste nästan tacka can-am för att det var lättare än väntat att plocka bort alla 11 (varför så många) varningsdekaler som dom lyckats klämma på lite överallt. På polarisen var det ett rent helvete att få bort dom...
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitimelör okt 09, 2010 12:20 am

xlnt skrev:
Polaris resan slutade med att dom tog tillbaka maskinen. Och det är jag nöjd med. Så sjukt mkt strul med ett motordrivet fordon har jag aldrig vart med om.
Har nu fått min nya maskin och den känns riktigt bra. Genomförde första körningen med den idag och jag konstatera att det är stabilt med den långa maskinen i terrängen, känns riktigt bra. Och så är den snyggare i verkligheten än på bild. Den blå färgen kommer inte fram ordentligt på bilderna. Helt annat i dagsljus.
Endast två detaljer som ska ändras. Höjning av styret, ett par feta 14" fälgar sen är jag 100% nöjd. Very Happy

Måste nästan tacka can-am för att det var lättare än väntat att plocka bort alla 11 (varför så många) varningsdekaler som dom lyckats klämma på lite överallt. På polarisen var det ett rent helvete att få bort dom...

Använde du något medel/verktyg eller var det pillergöra?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Tobbe

Tobbe


Antal inlägg : 222
Join date : 09-10-27
Age : 56

Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitimelör okt 09, 2010 12:21 am

BILDER PÅ MASKINEN DÅ Question Question Question cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eastcoastatv.se
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitimelör okt 09, 2010 9:00 am

Tog bort varningsdekalerna när jag tvättade maskinen med varmt vatten. Var bara att skrapa upp lite av kanterna med naglarna och sedan dra försiktigt så kom hela lapparna med. Klistret som blev kvar på plasten tog jag bort med "label off" (finns på biltema). Tog nog inte mer än 5 minuter att bli av med alla dessa fula märken.

Bilder kommer så klart. Får bli imorgon när jag har tid.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Då var det dags för ny maskin Empty
InläggRubrik: Sv: Då var det dags för ny maskin   Då var det dags för ny maskin I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Då var det dags för ny maskin
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» ny maskin beställd
» Mudde ny maskin?
»  Ris & Ros : [b]Fritzéns Maskin AB
» ny maskin beställd
» Dags å visa RZR bygget

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: