mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Xenon i Renegade

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 8:52 pm

Har en kompis som håller på kopplar xenon på en renegade och det funkar inge bra Evil or Very Mad

Han har kopplat xenonboxarna via 30A relän med strömmen direkt från batteriet.

Orginalkabeln från halvljuset sitter på 86 på relät, + från batteriet sitter på 30, jord sitter på 85 och 87 går till + på boxarna.

Xenonen för helljuset är kopplat lika och det funkar perfekt men inte när man slår på halvljuset då börjar det stå en massa saker i displayen och den går dåligt.

Vad kan det vara för fel Question

Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 8:56 pm

Lowest skrev:
Har en kompis som håller på kopplar xenon på en renegade och det funkar inge bra Evil or Very Mad

Han har kopplat xenonboxarna via 30A relän med strömmen direkt från batteriet.

Orginalkabeln från halvljuset sitter på 86 på relät, + från batteriet sitter på 30, jord sitter på 85 och 87 går till + på boxarna.

Xenonen för helljuset är kopplat lika och det funkar perfekt men inte när man slår på halvljuset då börjar det stå en massa saker i displayen och den går dåligt.

Vad kan det vara för fel Question


testat å slängbytt relä? kan ju vara fel på det ena.
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:03 pm

problemet är att maskinen flippar ur när han tänder xenonen på halvljuset så ström finns det och xenonen tänder.
Men den går ner i felsäkert läge eller va det heter.

Han har provat att byta relä men ingen skillnad.

Man får ju inte ändra på strömförbrukningen på en canam då flippar den ur men det är ju kopplat så han tar strömmen direkt från batteriet.

Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:04 pm

Lowest skrev:
problemet är att maskinen flippar ur när han tänder xenonen på halvljuset så ström finns det och xenonen tänder.
Men den går ner i felsäkert läge eller va det heter.

Han har provat att byta relä men ingen skillnad.

Man får ju inte ändra på strömförbrukningen på en canam då flippar den ur men det är ju kopplat så han tar strömmen direkt från batteriet.


då blire helt enkelt för stor fall på nått knepigt sätt då så den inte klarar av xenonet, har läst att fler värkar ha dett problem med det.
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:05 pm

Men den funkar ju helljuset Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:07 pm

om han kör med den då en stund mellan varje skifte? kan vara så att det drar lite för mycket just nä han drar igång skiten?
Vet att en 35W xenon drar ca 10 AMP i just första sekunderna och har han då 2st så e det 20 amp som kommer i några sec och det e en hel den när tex batteriet e på kanske 15-18 AMP
Till överst på sidan Gå ner
SmileRacer

SmileRacer


Antal inlägg : 143
Join date : 10-08-18
Age : 45

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:08 pm

Lowest skrev:
problemet är att maskinen flippar ur när han tänder xenonen på halvljuset så ström finns det och xenonen tänder.
Men den går ner i felsäkert läge eller va det heter.

Han har provat att byta relä men ingen skillnad.

Man får ju inte ändra på strömförbrukningen på en canam då flippar den ur men det är ju kopplat så han tar strömmen direkt från batteriet.


fixar canam att ha xenon, har de inte programmerat in watt antalet för halvljus, kan ju vara en sådan skit sak kanske. Xenonet kanske dra för mycke eller för lite så boxen flippar, vet att vissa bilar får detta problem... kolla om de finns något annat relä eller som släcker fel indikeringar...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.swedenstyling.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:10 pm

SmileRacer skrev:
Lowest skrev:
problemet är att maskinen flippar ur när han tänder xenonen på halvljuset så ström finns det och xenonen tänder.
Men den går ner i felsäkert läge eller va det heter.

Han har provat att byta relä men ingen skillnad.

Man får ju inte ändra på strömförbrukningen på en canam då flippar den ur men det är ju kopplat så han tar strömmen direkt från batteriet.


fixar canam att ha xenon, har de inte programmerat in watt antalet för halvljus, kan ju vara en sådan skit sak kanske. Xenonet kanske dra för mycke eller för lite så boxen flippar, vet att vissa bilar får detta problem... kolla om de finns något annat relä eller som släcker fel indikeringar...

tänkte preis på det att den har säkert den kollen enbart på halvljuset så därför funkar det på helljuset, på min V70 och S60 får jag byta en sak för att jag ska få bort lampvarningen Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
SmileRacer

SmileRacer


Antal inlägg : 143
Join date : 10-08-18
Age : 45

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:12 pm

Grönis skrev:
SmileRacer skrev:
Lowest skrev:
problemet är att maskinen flippar ur när han tänder xenonen på halvljuset så ström finns det och xenonen tänder.
Men den går ner i felsäkert läge eller va det heter.

Han har provat att byta relä men ingen skillnad.

Man får ju inte ändra på strömförbrukningen på en canam då flippar den ur men det är ju kopplat så han tar strömmen direkt från batteriet.


fixar canam att ha xenon, har de inte programmerat in watt antalet för halvljus, kan ju vara en sådan skit sak kanske. Xenonet kanske dra för mycke eller för lite så boxen flippar, vet att vissa bilar får detta problem... kolla om de finns något annat relä eller som släcker fel indikeringar...

tänkte preis på det att den har säkert den kollen enbart på halvljuset så därför funkar det på helljuset, på min V70 och S60 får jag byta en sak för att jag ska få bort lampvarningen Very Happy

precis, den tar den första strömmen om jag inte mins helt fel, frågan är vad xenonet har för "start upp ström"
Till överst på sidan Gå ner
http://www.swedenstyling.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:13 pm

SmileRacer skrev:
Grönis skrev:
SmileRacer skrev:
Lowest skrev:
problemet är att maskinen flippar ur när han tänder xenonen på halvljuset så ström finns det och xenonen tänder.
Men den går ner i felsäkert läge eller va det heter.

Han har provat att byta relä men ingen skillnad.

Man får ju inte ändra på strömförbrukningen på en canam då flippar den ur men det är ju kopplat så han tar strömmen direkt från batteriet.


fixar canam att ha xenon, har de inte programmerat in watt antalet för halvljus, kan ju vara en sådan skit sak kanske. Xenonet kanske dra för mycke eller för lite så boxen flippar, vet att vissa bilar får detta problem... kolla om de finns något annat relä eller som släcker fel indikeringar...

tänkte preis på det att den har säkert den kollen enbart på halvljuset så därför funkar det på helljuset, på min V70 och S60 får jag byta en sak för att jag ska få bort lampvarningen Very Happy

precis, den tar den första strömmen om jag inte mins helt fel, frågan är vad xenonet har för "start upp ström"

det har ca 10 amp första 3-4 sec /per lampa
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:14 pm

Grönis skrev:
om han kör med den då en stund mellan varje skifte? kan vara så att det drar lite för mycket just nä han drar igång skiten?
Vet att en 35W xenon drar ca 10 AMP i just första sekunderna och har han då 2st så e det 20 amp som kommer i några sec och det e en hel den när tex batteriet e på kanske 15-18 AMP


Om den står å går å man tänder helljuset inga problem men slår man på halvljuset efter den stått å gått en stund så funkar det inte.

Så funkar det på hel så ska det funka på halv.


Men en Canam känner ju av all strömförändring och tänder limphomelampan även vid vinchning mm
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:16 pm

Lowest skrev:
Grönis skrev:
om han kör med den då en stund mellan varje skifte? kan vara så att det drar lite för mycket just nä han drar igång skiten?
Vet att en 35W xenon drar ca 10 AMP i just första sekunderna och har han då 2st så e det 20 amp som kommer i några sec och det e en hel den när tex batteriet e på kanske 15-18 AMP


Om den står å går å man tänder helljuset inga problem men slår man på halvljuset efter den stått å gått en stund så funkar det inte.

Så funkar det på hel så ska det funka på halv.


Men en Canam känner ju av all strömförändring och tänder limphomelampan även vid vinchning mm

precis och det e nog det som ställer till det när xenonet vill ha så mycket startström, sen om det går att lösa det vet jag inte eftersom jag åker ett icke budjetmärke Xenon i Renegade 619403
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:18 pm

Finns många som åker med xenon i renegade och vanliga canamer och har kopplat lika och det funkar.
Till överst på sidan Gå ner
grothen
Mudhogs Sthlm
grothen


Antal inlägg : 330
Join date : 10-02-03
Age : 52

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:19 pm

e d jordat i ramen ?? har hört att d e viktigt på can-am
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:20 pm

Lowest skrev:
Finns många som åker med xenon i renegade och vanliga canamer och har kopplat lika och det funkar.

men sen finns det många som har det här problemet åsså om man läser runt lite... det värkar nästan vara 50/50 om det funkar eller inte.
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:30 pm

grothen skrev:
e d jordat i ramen ?? har hört att d e viktigt på can-am

Ska han sätta jorden på batteriet inte säker men han kan ha den i typ ramen.
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:31 pm

Lowest skrev:
grothen skrev:
e d jordat i ramen ?? har hört att d e viktigt på can-am

Ska han sätta jorden på batteriet inte säker men han kan ha den i typ ramen.

sätt den i batteriet då utesluter han alla jordningsfel
Till överst på sidan Gå ner
grothen
Mudhogs Sthlm
grothen


Antal inlägg : 330
Join date : 10-02-03
Age : 52

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:34 pm

har hört att d e viktigt o jorda i ramen !!
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:35 pm

Fått ett svar på ett annat forum och han skrev så här.

Jag har precis gjort samma sak... och det funkade inte för mig heller...

Vad jag fick göra var att dra ström direkt från batteriet, och sen ett relä, men det funkade inte det heller...

Så i kväll kopplade jag in ytterligare ett relä som driver det andra reläet och då funkade det...

Jag tog styrströmmen från helljuset, jordade den andra direkt i chassit, och drog även direktstöm till relä nr1... vet inte varför det är så... men troligen så känner den av spänningsfallet på nåt jäkla vis... har en fundering om man kan sätta dit en diod, dvs strömmen kan bara gå åt ett håll... ska forska lite i det... men nu funkar det iaf...
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:36 pm

Lowest skrev:
Fått ett svar på ett annat forum och han skrev så här.

Jag har precis gjort samma sak... och det funkade inte för mig heller...

Vad jag fick göra var att dra ström direkt från batteriet, och sen ett relä, men det funkade inte det heller...

Så i kväll kopplade jag in ytterligare ett relä som driver det andra reläet och då funkade det...

Jag tog styrströmmen från helljuset, jordade den andra direkt i chassit, och drog även direktstöm till relä nr1... vet inte varför det är så... men troligen så känner den av spänningsfallet på nåt jäkla vis... har en fundering om man kan sätta dit en diod, dvs strömmen kan bara gå åt ett håll... ska forska lite i det... men nu funkar det iaf...


haha relä på relä det e finfin lösning Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
grothen
Mudhogs Sthlm
grothen


Antal inlägg : 330
Join date : 10-02-03
Age : 52

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:37 pm

jaha d låter ju kanon då cheers
Till överst på sidan Gå ner
Lowest

Lowest


Antal inlägg : 168
Join date : 10-09-21
Age : 57

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimemån okt 25, 2010 9:47 pm

Får fråga grannen i morron för han har 4st xenon på sin canam och han håller på å sätta dit 2st xenon till.

Grönis vi får se på natt turen om det lyser bra för han cheers

Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitimetis okt 26, 2010 6:55 am

Lowest skrev:
Får fråga grannen i morron för han har 4st xenon på sin canam och han håller på å sätta dit 2st xenon till.

Grönis vi får se på natt turen om det lyser bra för han cheers



hähä precis Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Xenon i Renegade Empty
InläggRubrik: Sv: Xenon i Renegade   Xenon i Renegade I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Xenon i Renegade
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» xenon till atv
» Outlaws på renegade
» Can Am Renegade
» Renegade from HELL
» Renegade funderingar!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Can Am-
Hoppa till: