mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Att tänka på vid Trail Körning???

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
SmileRacer

SmileRacer


Antal inlägg : 143
Join date : 10-08-18
Age : 45

Att tänka på vid Trail Körning??? Empty
InläggRubrik: Att tänka på vid Trail Körning???   Att tänka på vid Trail Körning??? I_icon_minitimesön apr 03, 2011 9:47 am

Tjenare alla hogs

Tänkte kolla med er. Hade tänkt att ställa upp på Trail i Nyköping bl.a.
Vad ska man tänka på?
Ska man ha död man grepp/snodd?

vad mer behöver man göra med hojjen eller jag ska förbereda mig med.

mvh Håkan
Till överst på sidan Gå ner
http://www.swedenstyling.se
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Att tänka på vid Trail Körning??? Empty
InläggRubrik: Sv: Att tänka på vid Trail Körning???   Att tänka på vid Trail Körning??? I_icon_minitimesön apr 03, 2011 3:21 pm

Du behöver bara ett dödmansgrepp som du kan fästa i jacka eller byxa. Att ha det runt handleden är inget bra då det kan glida av om det händer något. Maskinellt behöver du inte göra något mer.

Det du sen kan göra är att träna på snäva svängar och att köra i skoterställning. Prova gärna att svänga genom att också flytta tyngdpunkten med kroppen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
SmileRacer

SmileRacer


Antal inlägg : 143
Join date : 10-08-18
Age : 45

Att tänka på vid Trail Körning??? Empty
InläggRubrik: Sv: Att tänka på vid Trail Körning???   Att tänka på vid Trail Körning??? I_icon_minitimesön apr 03, 2011 6:09 pm

Mudde skrev:
Du behöver bara ett dödmansgrepp som du kan fästa i jacka eller byxa. Att ha det runt handleden är inget bra då det kan glida av om det händer något. Maskinellt behöver du inte göra något mer.

Det du sen kan göra är att träna på snäva svängar och att köra i skoterställning. Prova gärna att svänga genom att också flytta tyngdpunkten med kroppen.

Nice nice... nu är bara frågan var man kopplar in dödmansgrppet... :-)

Härligt att jag kommer ha nytta av min utbildning som jag tog för ex antal år sedan... =P
Till överst på sidan Gå ner
http://www.swedenstyling.se
canamkan




Antal inlägg : 55
Join date : 10-02-12
Age : 48

Att tänka på vid Trail Körning??? Empty
InläggRubrik: Sv: Att tänka på vid Trail Körning???   Att tänka på vid Trail Körning??? I_icon_minitimesön apr 03, 2011 9:14 pm

SmileRacer skrev:
Mudde skrev:
Du behöver bara ett dödmansgrepp som du kan fästa i jacka eller byxa. Att ha det runt handleden är inget bra då det kan glida av om det händer något. Maskinellt behöver du inte göra något mer.

Det du sen kan göra är att träna på snäva svängar och att köra i skoterställning. Prova gärna att svänga genom att också flytta tyngdpunkten med kroppen.

Nice nice... nu är bara frågan var man kopplar in dödmansgrppet... :-)

Härligt att jag kommer ha nytta av min utbildning som jag tog för ex antal år sedan... =P

brukar funka att leta reda på trådarna från stoppknappen på styret och koppla in dödaren där i mellan Smile
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Att tänka på vid Trail Körning??? Empty
InläggRubrik: Sv: Att tänka på vid Trail Körning???   Att tänka på vid Trail Körning??? I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Att tänka på vid Trail Körning???
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Trail på BMK
» ATV Trail i Partille -09
» Trail, Mud samt mc-mud
» Trail från Nyköping 2011-05-07
» Körning på BMK 21/11

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: