mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Balansering av däcken

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
billygustafsson

billygustafsson


Antal inlägg : 82
Join date : 09-11-02
Age : 36

Balansering av däcken Empty
InläggRubrik: Balansering av däcken   Balansering av däcken I_icon_minitimeons nov 18, 2009 9:17 am

Tjena!

Bror min har köpt nya däck till sin Polaris och undrar vad som är vettigast att balansera med då det har blivit väldigt kraftiga vibrationer sedan har satt på däcken.

Vad tycker ni vikter eller sand?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mareco.se
I mud
Mudnats Champion
Mudnats Champion
I mud


Antal inlägg : 239
Join date : 09-09-09
Age : 47

Balansering av däcken Empty
InläggRubrik: Sv: Balansering av däcken   Balansering av däcken I_icon_minitimeons nov 18, 2009 9:23 am

Jag har provat sand, det funkade sådär Rolling Eyes . Det var bra i början men efter några surhålskörningar kom det in vatten och sanden blev gägga som inte rör sig = mer obalans. Skulle nog rekomendera vikter som man uppdaterar allt efter som man kör av. Vilka däck har han köpt? Alla går inte att balansera.
Till överst på sidan Gå ner
billygustafsson

billygustafsson


Antal inlägg : 82
Join date : 09-11-02
Age : 36

Balansering av däcken Empty
InläggRubrik: Sv: Balansering av däcken   Balansering av däcken I_icon_minitimeons nov 18, 2009 9:30 am

I mud skrev:
Jag har provat sand, det funkade sådär Rolling Eyes . Det var bra i början men efter några surhålskörningar kom det in vatten och sanden blev gägga som inte rör sig = mer obalans. Skulle nog rekomendera vikter som man uppdaterar allt efter som man kör av. Vilka däck har han köpt? Alla går inte att balansera.

Han har köpt Duro Buffalo 27" på 12" orginalfälgar och med 1"spacers (bara det ger väl antagligen en vibration).
Tack för det snabba svaret Smile ,

PS.Linan har inte kommit ännu ska ringa och kolla vart den har tagit vägen idag DS.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mareco.se
audimotorsport
Mudhogs Sthlm
audimotorsport


Antal inlägg : 330
Join date : 09-09-09
Age : 51

Balansering av däcken Empty
InläggRubrik: Sv: Balansering av däcken   Balansering av däcken I_icon_minitimeons nov 18, 2009 10:15 am

Jag balanserar alltid med vikter.. e bara däcket runt så e det sällan problem att få det perfekt,e det ovalt så blir det oftast bättre med balansering men inte bra.. tyvärr så går det oftast åt en väldans massa klistervikter så det blir lite kostsamt ibland..
Men vikterna e billigare än glappa spindelleder/styrleder/hjullager osv...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvturbo.se
Sponsored content





Balansering av däcken Empty
InläggRubrik: Sv: Balansering av däcken   Balansering av däcken I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Balansering av däcken
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: