mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Moddning av hasplåt!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Brute-joel

Brute-joel


Antal inlägg : 206
Join date : 09-09-21
Age : 34

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimeons nov 18, 2009 6:32 pm

Nu äntligen har vi kapat bort en bit på varje sida av hasplåten! (för däcken då såklart)
De vart kanon bra och syns nästan inte ens att någon har kapat där. de tar inte i någonstans ! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimesön aug 22, 2010 4:12 pm

jag hadde samma problem när jag la på mina 27" dock så löste jag det på ett annat sätt, jag satt den i skruvstädet och runda av kanten alltså böjde in den mer och det har funkat riktigt bra har inte haft mer problem med det nu =)

*edit* bytt till bättre bilder

Moddning av hasplåt! 2yzbxb8

Moddning av hasplåt! 11tnb4o
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimesön aug 22, 2010 10:13 pm

Bra info, jag har bett om ändring av design på främre hasplåt men inte riktigt fått gehör från fabriken.
Det verkar som att i Europa är vi Svennar ganska ensamma om att åka stora hjul??!!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimesön aug 22, 2010 10:28 pm

Mudzilla skrev:
Bra info, jag har bett om ändring av design på främre hasplåt men inte riktigt fått gehör från fabriken.
Det verkar som att i Europa är vi Svennar ganska ensamma om att åka stora hjul??!!

jag satt på min plåt och problemet kom efter första testturen hehe men nu har det inte tagit i nått alls och jag har kört över 200 timmar så här nu så det e ju inte mycket som man behöver böja in dom.
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimesön aug 22, 2010 10:32 pm

Precis, den främre delen jobbar ju lite som en skyffel idag. Det är inte alltid så lyckat.

Det är i alla fall bra på Kawan att främre delen går att köpa löst så att säga, eller att den går att ta bort vid montering av Warns Front Plog.
Fraktpriserna blir också bättre då emballaget blir mindre.
Can Am plåtarna t.ex. är ett enda stycke, det har ju för och nackdelar.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimesön aug 22, 2010 10:36 pm

Mudzilla skrev:
Precis, den främre delen jobbar ju lite som en skyffel idag. Det är inte alltid så lyckat.

Det är i alla fall bra på Kawan att främre delen går att köpa löst så att säga, eller att den går att ta bort vid montering av Warns Front Plog.
Fraktpriserna blir också bättre då emballaget blir mindre.
Can Am plåtarna t.ex. är ett enda stycke, det har ju för och nackdelar.

tyvär e det ju så med allt.. finns för och nackdelar hur än man vänder på skiten =) största nackdelen med den här aluplåten e att den e ju som tryffel lockar till grisen.. alltså snön e ju hopplös.. blir ju som ett kladdpapper..hehe
Undra om det går att behandla skiten så den glider lite lättare?
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 9:08 am

Grönis skrev:
Mudzilla skrev:
Precis, den främre delen jobbar ju lite som en skyffel idag. Det är inte alltid så lyckat.

Det är i alla fall bra på Kawan att främre delen går att köpa löst så att säga, eller att den går att ta bort vid montering av Warns Front Plog.
Fraktpriserna blir också bättre då emballaget blir mindre.
Can Am plåtarna t.ex. är ett enda stycke, det har ju för och nackdelar.

tyvär e det ju så med allt.. finns för och nackdelar hur än man vänder på skiten =) största nackdelen med den här aluplåten e att den e ju som tryffel lockar till grisen.. alltså snön e ju hopplös.. blir ju som ett kladdpapper..hehe
Undra om det går att behandla skiten så den glider lite lättare?

Kanske får valla den Laughing Laughing Laughing Nä skämt åsido så var den gamla blanka ytan något bättre men när den suttit på ett tag var den inte heller blank. Plast är nog att föredra i djup snö.
Får se när vi får så mycket snö igen? Kanske inte blir lika "stort problem" kommande vinter??
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 9:14 am

Enligt Bondepraktikan får vi nu 7 vargavintrar ;-) så det är bara att ladda upp med valla, snöplog, handtags- och tumvärme, värmedyna, el-stumpor, extraljus, bandsats, mm.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 5:09 pm

mudnutz skrev:
Enligt Bondepraktikan får vi nu 7 vargavintrar ;-) så det är bara att ladda upp med valla, snöplog, handtags- och tumvärme, värmedyna, el-stumpor, extraljus, bandsats, mm.

hehe jag har åsså hört det där att det kommer vara fina vintar nu några år framöver Very Happy och då menar jag skitkallt å en massa jävla snö Very Happy
Måste erkänna att jag e lite sugen på bandsats men det e ju lite i dyraste laget för man får ju en fin skoter för dom där 40k + cheers
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:25 pm

Man skulle laddat in några Tatou 4S band i Containern vi tog från Mudden...... Det hade blitt billigt What a Face Shocked
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:27 pm

Mudzilla skrev:
Man skulle laddat in några Tatou 4S band i Containern vi tog från Mudden...... Det hade blitt billigt What a Face Shocked

va fan det säger du nu Basketball
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:30 pm

Grönis skrev:
Mudzilla skrev:
Man skulle laddat in några Tatou 4S band i Containern vi tog från Mudden...... Det hade blitt billigt What a Face Shocked

va fan det säger du nu Basketball


Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Men vi åker ju igen...... I Mars 2011..... Det är ju ett tag tills dess =)
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:36 pm

Mudzilla skrev:
Grönis skrev:
Mudzilla skrev:
Man skulle laddat in några Tatou 4S band i Containern vi tog från Mudden...... Det hade blitt billigt What a Face Shocked

va fan det säger du nu Basketball


Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Men vi åker ju igen...... I Mars 2011..... Det är ju ett tag tills dess =)

vore ju fett som fan att åka på nått likade alltså... vad kosta kalaset på? hadde ni maskiner med er eller köpte ni på plats?
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:39 pm

Detta är något en ATV Intresserad MÅSTE göra innan man lägger näsan i vädret. Det skriver nog alla 30 svenskar som var där under på.
Resa, boendet och mat kostade ca 9000 kr.
Några köpte maskiner och fraktade hem sen. Utan maskin där blir det lite drygt, det är ju 16 000 000 kvadrat att knalla runt på Razz
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:46 pm

Mudzilla skrev:
Detta är något en ATV Intresserad MÅSTE göra innan man lägger näsan i vädret. Det skriver nog alla 30 svenskar som var där under på.
Resa, boendet och mat kostade ca 9000 kr.
Några köpte maskiner och fraktade hem sen. Utan maskin där blir det lite drygt, det är ju 16 000 000 kvadrat att knalla runt på Razz

ok det va ju inte så faligt endå.. hur länge stanna ni då? ta med egen maskin finns väll inte misstänker jag?
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:51 pm

En underbar vecka.... Ska nog lägga till en dag eller 2 nästa ggn.
Bäst körning är första dagarna sen kommer 10 000 ATV på Fredagen och Lördagen och då blir det köer.
Bara att sitta 2 timmar i ATV kö kl 02 på natten är i och för sig en upplevelse i sig.

Jag tror att man måste vara minst 10 maskiner som fraktar över och tillbaka för att det ska bli ok prismässigt. Men det bör ju gå om nån roddar detta tror jag folk kan lägga ett par tusen på det. Trist bara att maskinen blir borta i minst 2 månader Shocked
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:52 pm

Mudzilla skrev:
En underbar vecka.... Ska nog lägga till en dag eller 2 nästa ggn.
Bäst körning är första dagarna sen kommer 10 000 ATV på Fredagen och Lördagen och då blir det köer.
Bara att sitta 2 timmar i ATV kö kl 02 på natten är i och för sig en upplevelse i sig.

Jag tror att man måste vara minst 10 maskiner som fraktar över och tillbaka för att det ska bli ok prismässigt. Men det bör ju gå om nån roddar detta tror jag folk kan lägga ett par tusen på det. Trist bara att maskinen blir borta i minst 2 månader Shocked


2 månader e du inte klok!! va fan det e ju som att inte få *mutta* på en hel vecka... det blir liksom lite stint i pungen hähähähä
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:57 pm

Grönis skrev:
Mudzilla skrev:
En underbar vecka.... Ska nog lägga till en dag eller 2 nästa ggn.
Bäst körning är första dagarna sen kommer 10 000 ATV på Fredagen och Lördagen och då blir det köer.
Bara att sitta 2 timmar i ATV kö kl 02 på natten är i och för sig en upplevelse i sig.

Jag tror att man måste vara minst 10 maskiner som fraktar över och tillbaka för att det ska bli ok prismässigt. Men det bör ju gå om nån roddar detta tror jag folk kan lägga ett par tusen på det. Trist bara att maskinen blir borta i minst 2 månader Shocked


2 månader e du inte klok!! va fan det e ju som att inte få *mutta* på en hel vecka... det blir liksom lite stint i pungen hähähähä

Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203Moddning av hasplåt! Happy0203
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Sponsored content





Moddning av hasplåt! Empty
InläggRubrik: Sv: Moddning av hasplåt!   Moddning av hasplåt! I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Moddning av hasplåt!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» hasplåt grizzly

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Kawasaki-
Hoppa till: