mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Det smäller i framvagnen

Gå ner 
+2
myrsloken
swemudrace
6 posters
FörfattareMeddelande
swemudrace

swemudrace


Antal inlägg : 28
Join date : 09-10-11
Age : 53

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimesön dec 27, 2009 10:38 pm

Vet ej vad det e men det smäller eller knackar i framvagnen när jag kör va kan det va på en can am -09 är det diffen eller ??? Låter inte bra =(
Till överst på sidan Gå ner
myrsloken

myrsloken


Antal inlägg : 97
Join date : 09-09-30
Age : 49

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimetis dec 29, 2009 8:25 pm

Har du kollat nedre kul leden. Verkar poppis på Can Am. Min börjar glappa lite.
Till överst på sidan Gå ner
audimotorsport
Mudhogs Sthlm
audimotorsport


Antal inlägg : 330
Join date : 09-09-09
Age : 51

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimetis dec 29, 2009 11:47 pm

Kan ju även va nån av drivknutarna som e kass å "tuggar" eller diffen men can am diffarna har jag aldrig hört nån som rasat..
Hissa upp,ryck å slit för att hitta ev glapp..snurra hjulen med fulla styrutslag osv..
Hoppas du hittar nåt!
/Peter
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvturbo.se
Pontus™

Pontus™


Antal inlägg : 299
Join date : 09-10-11
Age : 49

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimeons dec 30, 2009 12:02 am

audimotorsport skrev:
Kan ju även va nån av drivknutarna som e kass å "tuggar" eller diffen men can am diffarna har jag aldrig hört nån som rasat..
Hissa upp,ryck å slit för att hitta ev glapp..snurra hjulen med fulla styrutslag osv..
Hoppas du hittar nåt!
/Peter

rasat och rasat, jag fick en ny på garanti, den var det iofs bara oljud i, den funkade fortfarande.
Den skickades till BRP för analys, de hade inte haft nån med det felet förut.

på min förra Can-am vill säga!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvnerd.se
Tobbe

Tobbe


Antal inlägg : 222
Join date : 09-10-27
Age : 56

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimeons dec 30, 2009 12:32 am

AtvNerd skrev:
audimotorsport skrev:
Kan ju även va nån av drivknutarna som e kass å "tuggar" eller diffen men can am diffarna har jag aldrig hört nån som rasat..
Hissa upp,ryck å slit för att hitta ev glapp..snurra hjulen med fulla styrutslag osv..
Hoppas du hittar nåt!
/Peter

rasat och rasat, jag fick en ny på garanti, den var det iofs bara oljud i, den funkade fortfarande.
Den skickades till BRP för analys, de hade inte haft nån med det felet förut.

på min förra Can-am vill säga!


men försök vara "lite" rädd om den nya nu då lol!

låter lite som ett knut fel swemudrace.
en dum fråga kanske men har du kollat att muttrarna på hjulen sitter fast ? vet en som hadde liknande symtom å då hadde hjulet lossnat lite.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eastcoastatv.se
swemudrace

swemudrace


Antal inlägg : 28
Join date : 09-10-11
Age : 53

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimeons dec 30, 2009 4:21 pm

Ska kolla detta efter nyår jobbar hela nyår så lite ont om tid just nu ,, men tack för tipsen =))
Till överst på sidan Gå ner
Goldenleaf
Mudhogs Örebro
Goldenleaf


Antal inlägg : 49
Join date : 09-09-27
Age : 42

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimetor dec 31, 2009 3:46 pm

swemudrace skrev:
Ska kolla detta efter nyår jobbar hela nyår så lite ont om tid just nu ,, men tack för tipsen =))
)
Køp en Polaris så ingår de missljus från Fabrik :-)


Gott Nytt
Till överst på sidan Gå ner
swemudrace

swemudrace


Antal inlägg : 28
Join date : 09-10-11
Age : 53

Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitimelör jan 02, 2010 1:39 pm

Goldenleaf skrev:
swemudrace skrev:
Ska kolla detta efter nyår jobbar hela nyår så lite ont om tid just nu ,, men tack för tipsen =))
)
Køp en Polaris så ingår de missljus från Fabrik :-)


Gott Nytt

HA HA den va bra Very Happy Nä jag behåller min lilla buss cheers
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Det smäller i framvagnen Empty
InläggRubrik: Sv: Det smäller i framvagnen   Det smäller i framvagnen I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Det smäller i framvagnen
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Can Am-
Hoppa till: