mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Artrax vinch

Gå ner 
+7
BRsport
Mr Mud
Grönis
Foppa
audimotorsport
Mudzilla
Mudde
11 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons sep 30, 2009 3:46 pm

Nu har jag en Artrax vinch monterad på hojen för test.

Den är utrustad med nylon snöre istället för vajer, fjärrkontroll och skall vara vattentät.

Vi lär väl se vad den går för inom kort pirat
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons sep 30, 2009 4:36 pm

Jag med!
Har en fram på Brutten.
Verkar funka kanon!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
audimotorsport
Mudhogs Sthlm
audimotorsport


Antal inlägg : 330
Join date : 09-09-09
Age : 51

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons sep 30, 2009 4:55 pm

Dåså...allt verkar bra med artrax...in i hissa/dissa tråden å skriv nu!!!
OUPPS..VI VA VISST INTE VÄLKOMNA DÄR.... Evil or Very Mad

Artrax vinch 190
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvturbo.se
Foppa

Foppa


Antal inlägg : 3
Join date : 10-05-14
Age : 53

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimetor maj 20, 2010 10:21 pm

Hur går det med vinchen? jag är ute efter en nu och vill veta om artraxvinchen duger! eller om jag ska köpa en warn??
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimetor maj 20, 2010 11:15 pm

De funkar riktigt bra tycker jag. Men warn är alltid warn Smile hänger på hur mycket man vill lägga ut på en vinsch.
Stora skillnaden mellan Warn och Artrax verkar vara strömförbrukning. Warn är snällare på den biten.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimetor maj 20, 2010 11:29 pm

Jag hade Artraxen på en Grizzly och använde den bara när jag kärt fast (inte sällan) och hade inga som helst problem med den. Använde den mao inte för plogning mm.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Foppa

Foppa


Antal inlägg : 3
Join date : 10-05-14
Age : 53

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimetis maj 25, 2010 8:29 pm

blir nog en Artrax 2.5 XT, hoppas den räcker på en grizzly 700?? Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:11 pm

om jag skulle köpa nytt idag skulle jag välja ett annat märke, jag är inne på min tredje på några månader. Ploga snö tyckte dom inta alls om!
Har den som heter 3.5 GTR nu och den har pajjat men endå funkar :S det är själva frikopplingen som e lite knepig.

Är så trött på skiten så det blir en warn nästa gången det blir byte, har fortfarande garanti på denna men orka å byta hela tiden alltså.

Sen den trådlösa biten är ett skämt hehe räcker typ 2 meter Very Happy


bak har jag monterat en skitbillig variant om vi säljer på jobbet, den kostar typ 500 sen köpte jag till en trådlös relä åt den och den har hållt skitbra och det trådlösa funkar betydligt bättre än skräpet jag har fram Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:29 pm

Åhhh fan, jag har haft tur som sålt så mycket Artrax men i stort sett utan problem!!!
Hade jag haft de problemen jag hade med Bronco vinschen så hade Artrax gått samma öde till mötes..... Borttages ur sortiment What a Face
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:32 pm

Mudzilla skrev:
Åhhh fan, jag har haft tur som sålt så mycket Artrax men i stort sett utan problem!!!
Hade jag haft de problemen jag hade med Bronco vinschen så hade Artrax gått samma öde till mötes..... Borttages ur sortiment What a Face

kan ju vara jag som har haft otur som satan åsså Razz den första bara dog när jag va ute och ploga, fick en ny han köra ett par plogsvängar så gick axeln i den cyclops
Sen denna som strular med frikoppligen nu då affraid
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:37 pm

Otroligt. Jag kan inte låta bli att tro att du haft extrem otur.
I USA säljs Artrax som Viper Winsch. Kostar betydligt mer där än här (för en gångs skull) och säljs av bl.a Highlifter som en vinsch med Warn kvalitet enligt dem. Det var nog att ta i förstås What a Face
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:41 pm

Mudzilla skrev:
Otroligt. Jag kan inte låta bli att tro att du haft extrem otur.
I USA säljs Artrax som Viper Winsch. Kostar betydligt mer där än här (för en gångs skull) och säljs av bl.a Highlifter som en vinsch med Warn kvalitet enligt dem. Det var nog att ta i förstås What a Face

säger ju det sen har jag knäckt två diffar på en vecka... kanske ska byta hobby....................eller?
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:44 pm

Eller märke Laughing Laughing Laughing Laughing Kawans diff är lite klen måste jag nog säga.
Jag har en utbytes diff ligger här om det rasar igen Laughing Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Mr Mud

Mr Mud


Antal inlägg : 37
Join date : 10-04-13
Age : 50

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:50 pm

Grönis skrev:
Mudzilla skrev:
Otroligt. Jag kan inte låta bli att tro att du haft extrem otur.
I USA säljs Artrax som Viper Winsch. Kostar betydligt mer där än här (för en gångs skull) och säljs av bl.a Highlifter som en vinsch med Warn kvalitet enligt dem. Det var nog att ta i förstås What a Face

säger ju det sen har jag knäckt två diffar på en vecka... kanske ska byta hobby....................eller?
jag har också haft en artrax. personligen så tycker jag inte att det är värt jobbet att ens montera den,pajjade hela tiden. affraid
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 8:50 pm

Mudzilla skrev:
Eller märke Laughing Laughing Laughing Laughing Kawans diff är lite klen måste jag nog säga.
Jag har en utbytes diff ligger här om det rasar igen Laughing Laughing

åkte ju CF före å det va samma sjuka på den hähähähä förutom diffarna då
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 9:11 pm

Mr Mud skrev:
Grönis skrev:
Mudzilla skrev:
Otroligt. Jag kan inte låta bli att tro att du haft extrem otur.
I USA säljs Artrax som Viper Winsch. Kostar betydligt mer där än här (för en gångs skull) och säljs av bl.a Highlifter som en vinsch med Warn kvalitet enligt dem. Det var nog att ta i förstås What a Face

säger ju det sen har jag knäckt två diffar på en vecka... kanske ska byta hobby....................eller?
jag har också haft en artrax. personligen så tycker jag inte att det är värt jobbet att ens montera den,pajjade hela tiden. affraid


nä det e ju så att jag börjar fundera åsså, nästa köpr blir nog en 30XT eller vad dom heter av warn med radiostyrningen.. den måste funka bättre.
För har jag trådlöst vill jag kunna använda det iallafall annas e det ju liksom lite meningslöst..hehe
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimemån aug 23, 2010 10:46 pm

Jag som tänkte sätta en GRT 3.5 på RZR:en.... Men jag måste ju prova Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimetis aug 24, 2010 6:42 am

Mudzilla skrev:
Jag som tänkte sätta en GRT 3.5 på RZR:en.... Men jag måste ju prova Laughing

du kan få köpa en billigt av mej What a Face
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimetis aug 24, 2010 9:07 am

Artrax vinch Happy0071Artrax vinch Happy0071Artrax vinch Happy0071Artrax vinch Happy0071Artrax vinch Happy0071Artrax vinch Happy0071Artrax vinch Happy0071
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
BRsport




Antal inlägg : 6
Join date : 10-04-08
Age : 70

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons aug 25, 2010 3:10 pm

Mudzilla skrev:
Otroligt. Jag kan inte låta bli att tro att du haft extrem otur.
I USA säljs Artrax som Viper Winsch. Kostar betydligt mer där än här (för en gångs skull) och säljs av bl.a Highlifter som en vinsch med Warn kvalitet enligt dem. Det var nog att ta i förstås What a Face

VIPER er ikke ARTRAX ! Der er stor forskel. Shocked
VIPER Elite er en rigtig god serie som sælges med syntetisk reb, kasteblok, trådløs fjernbetjening, alu-styr. Jeg vil ikke anbefale de andre fra Viper, men kun VIPE Elite som fås fra 3000 lbs til og med 16.500 lbs.
VIPER Elite er designet af amerikanere hos MotoAlliance.

Sig til hvis du vil have en VIPER Elite vinsh. Cool

Jeg kan sige, at de VIPER Elite, er vandtæt og har været på markedet i over 3 år og de arbejder rigtig godt, larmer næsten ikke, i modsætning til mange andre billigere, kinesiske spil. sunny

mvh
Bjarne
www.brsport.dk
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons aug 25, 2010 8:40 pm

Ja Elite serien är kanske en annan vinsch men allt tyder på att den "vanliga" Viper är en Artrax.
Artrax agenten i Sverige påstår det iaf Laughing Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
BRsport




Antal inlägg : 6
Join date : 10-04-08
Age : 70

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons aug 25, 2010 8:48 pm

Så tror jeg han er fejlinformeret.... eller taler mod bedre vidende.
Har netop fået dette kontrolleret af Viper producenten i anden fobindelse.
Den ligner, men er helt anderledes. bounce

Sker der ikke snart noget i Sydsverige, vi har jo temmelig langt op til jeres område. Jeg var med i Hofors i Juni, det er et fantastiskt godt område og natur. Det kunne vi godt bruge lidt af i vores overbebyggede land... som jo er lidt fladt... cheers
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons aug 25, 2010 8:50 pm

Kom upp till Nyköping 15-17 Oktober. Det blir en riktig höjdare när vi har amerikaner som ska köra Mudrace på Svensk mark Laughing Laughing Dessutom tävlingar och freeride m.m.
Jag tror det kommer bli värt resan, det är ju lite söder om Stockholm med Laughing Laughing Laughing

Har du kvar RZR S??
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
BRsport




Antal inlägg : 6
Join date : 10-04-08
Age : 70

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons aug 25, 2010 9:35 pm

Jeg kan desværre ikke den weekend, mit yngste barnebarn skal døbes / navngives i kirken.
Ellers havde det været en rigtig god tur.
Jeg har stadig min RZRs, den er blevet stylet lidt og kører stadig kanon godt. Jeg blev rigtig glad for den i Hofors, den går igennem rigtig meget, og flere gange også som den forreste igennem skoven.
Prøvede også Enduro-sporet, det var snævert men vi kom igennem hele vejen.
Det er spændende og udfordrende terrænkørsel, det er meget sjovere end at race rund på en høstet flad mark...
Vi ses nok en anden gang igen.
Hav en rigtig god weekend i oktober.
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitimeons aug 25, 2010 9:46 pm

Ok vad synd.
Lägg gärna upp lite bilder på din RZR S, alltid kul att se.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Sponsored content





Artrax vinch Empty
InläggRubrik: Sv: Artrax vinch   Artrax vinch I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Artrax vinch
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tillbehör ATV-
Hoppa till: