mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Montering av Muzzy Whisper Core

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Montering av Muzzy Whisper Core Empty
InläggRubrik: Montering av Muzzy Whisper Core   Montering av Muzzy Whisper Core I_icon_minitimetor aug 26, 2010 9:39 pm

Tja

Tänkte visa lite med bilder hur man monterar en Muzzy Whisper Core eftersom man inte får med en bruksanvisning när man köper den =)


Så här swer ljuddämparen ut om ni inte visste det Very Happy

Montering av Muzzy Whisper Core 2b749h



Här är den isärskruvad, och den lilla rörstumpen kan man lägga bort för den kommer vi inte använda DOCK kommer vi använda gnistsläckaren!

Montering av Muzzy Whisper Core 2ly4akz



Den här bilden tala för sej själv nästan, dock så gav den här biten mej lite huvudbry eftersom jag inte visste vad det skulle sitta.
Men det är bara stoppa i den tills det tar stopp sen sitter den still där, den här biten är till för att staga upp Muzzy Whisper Core i den andra ändan.

Montering av Muzzy Whisper Core 2db46bk



Sen stoppar man i det långa röret och det kan man bara få i på ett sätt Very Happy

Montering av Muzzy Whisper Core 2eevhjk



Sen sätter man dit gnistsläckaren dock så kommer man få att knöla om den lite för den ska gå in smärtfritt!

Montering av Muzzy Whisper Core 64fio2



Här är allt monterat och klart för en testtur Very Happy

Montering av Muzzy Whisper Core N8lza




Slutord: Jag är välldigt nöjd med den här "uppgraderingen" innan man stoppa i den här så brölar det ganska bra, visst e det fränt i typ 1-2 veckor sen börjar ljudet bli ganska jobbigt. Som den låter nu så är det klockrent den låter ytterst lite mer än vad org ljuddämpare låter!
Nu kan man smyga om man vill Very Happy

Effektmässigt har jag inte märkt någon förlust, dock så har jag inte testat så mycket än men det känns som det funkar bra!


Hoppas det här hjälper!
Till överst på sidan Gå ner
qurren

qurren


Antal inlägg : 94
Join date : 10-03-29
Age : 33

Montering av Muzzy Whisper Core Empty
InläggRubrik: Sv: Montering av Muzzy Whisper Core   Montering av Muzzy Whisper Core I_icon_minitimetor aug 26, 2010 9:43 pm

Bra guide Grönis! cheers
Till överst på sidan Gå ner
grothen
Mudhogs Sthlm
grothen


Antal inlägg : 330
Join date : 10-02-03
Age : 52

Montering av Muzzy Whisper Core Empty
InläggRubrik: Sv: Montering av Muzzy Whisper Core   Montering av Muzzy Whisper Core I_icon_minitimetor aug 26, 2010 10:02 pm

Kanon Grönis Very Happy Muzzy kan länka hit numera Laughing
men du,va skitig hojjen va på bilderna scratch ,den brukar ju alltid vara ren ju lol! lol! lol!
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Montering av Muzzy Whisper Core Empty
InläggRubrik: Sv: Montering av Muzzy Whisper Core   Montering av Muzzy Whisper Core I_icon_minitimetor aug 26, 2010 10:05 pm

grothen skrev:
Kanon Grönis Very Happy Muzzy kan länka hit numera Laughing
men du,va skitig hojjen va på bilderna scratch ,den brukar ju alltid vara ren ju lol! lol! lol!

ja jag vet jag skäms Shocked
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Montering av Muzzy Whisper Core Empty
InläggRubrik: Sv: Montering av Muzzy Whisper Core   Montering av Muzzy Whisper Core I_icon_minitimefre aug 27, 2010 10:27 am

SUPERBRA!!! Den guiden spar jobb för mig Laughing Laughing
Jag länkar hit från gooffroad webben Laughing Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Montering av Muzzy Whisper Core Empty
InläggRubrik: Sv: Montering av Muzzy Whisper Core   Montering av Muzzy Whisper Core I_icon_minitimefre aug 27, 2010 3:24 pm

Tack för alla vänliga ord boys Cool
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Montering av Muzzy Whisper Core Empty
InläggRubrik: Sv: Montering av Muzzy Whisper Core   Montering av Muzzy Whisper Core I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Montering av Muzzy Whisper Core
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Nu ska muzzy tystas :D
» muzzy dubbel
» Monterat Muzzy Slipon
» Copperhead provad på 750 09 med muzzy

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Kawasaki-
Hoppa till: