mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar

Gå ner 
+2
Grönis
Mudde
6 posters
FörfattareMeddelande
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimemån aug 30, 2010 7:09 pm

Jag har försökt få grepp om vad de olika modellerna har för bränsleförbrukning men hittar ingen relevant information. Gör Ni?

Skulle någon/några vara intresserade av ett mindre vetenskapligt test?

Jag skulle tycka det vore intressant - och säkert många med mig att veta vad de olika maskinerna drar i sig.

Vi kunde kanske göra ett test där vi kör 2 mil landsväg i 70kmh respektive 1 timme skogskörning.

Nån som är intresserad av att bidra? Jag kan kolla vad Arctic 550 förbrukar med originalhjul!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimemån aug 30, 2010 7:29 pm

jag kan kolla min kawa i helgen för vi ska nog ut en sväng då. När jag åkte CF och sen bytte till kawan så märkte jag mycket väl att kawan gick billigare fast det va mycket större motor spec vid plogning.
Då fick man tanka cf:n varje gång man skulle ut What a Face
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimetis aug 31, 2010 2:57 pm

Frövi har gjort ett seriöst test där 4 maskiner gick på led en kväll. Jag ska fråga igen om resultatet för jag minns inte exakt, bara att det var lite förvånande Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
SmileRacer

SmileRacer


Antal inlägg : 143
Join date : 10-08-18
Age : 45

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimetis aug 31, 2010 9:06 pm

Säkert ointressant för udda märke, men när jag köpte dinlin sa de att den drar allt mellan 3dl till 1½ liter beroende på väg/körsätt/packning m.m.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.swedenstyling.se
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimeons sep 01, 2010 12:20 am

SmileRacer skrev:
Säkert ointressant för udda märke, men när jag köpte dinlin sa de att den drar allt mellan 3dl till 1½ liter beroende på väg/körsätt/packning m.m.
Ja de var nog ganska ärliga Laughing 3 dl tror jag aldrig går, det är ju som en EU Moppe Laughing Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
SmileRacer

SmileRacer


Antal inlägg : 143
Join date : 10-08-18
Age : 45

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimeons sep 01, 2010 7:29 am

Mudzilla skrev:
SmileRacer skrev:
Säkert ointressant för udda märke, men när jag köpte dinlin sa de att den drar allt mellan 3dl till 1½ liter beroende på väg/körsätt/packning m.m.
Ja de var nog ganska ärliga Laughing 3 dl tror jag aldrig går, det är ju som en EU Moppe Laughing Laughing

jo, tyckte de lät jävligt lite, kanske på tomgång då.. hehe...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.swedenstyling.se
Grönis

Grönis


Antal inlägg : 418
Join date : 10-08-02
Age : 47

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimeons sep 01, 2010 8:28 am

jag tror man kan nog räkna iallafall runt litern på dom flesta maskinerna om man kör med andra däck än orginal.
Till överst på sidan Gå ner
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimesön sep 26, 2010 8:44 pm

Jag vet väldigt exakt vad en Polaris XP 850 drar iaf. Sjukt mkt kan jag säga...
Till överst på sidan Gå ner
Tomas
Mudhogs Sthlm
Tomas


Antal inlägg : 109
Join date : 09-09-11
Age : 43

Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitimemån sep 27, 2010 7:04 pm

kawa 750i sörplar i sig ca 2 liter milen vid grusvägs safari
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar Empty
InläggRubrik: Sv: Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar   Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Bränsleförbrukning ATV / fyrhjulingar
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Partiernas inställning till fyrhjulingar....
» Hur många fyrhjulingar för barn finns det i detta forum?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: