Säter - höst - ATV = Världsklass!
Ni som var i Säter vet vad jag menar - Ni som inte var där - kom dit nästa år!!!
Varför?
Jag skulle vilja påstå att Säterträffen i år var Sveriges bästa träff. Bra organiserothen och , (engagerade arrangörer) kul tävlingar som alla faktiskt kan delta i och vinna.
Visst dominerade Kenneth trailen men det hade gått att klå honom om man kört en 0 runda. Han fick ett litet kast som gjorde att han såvitt nuddade bandet vilket gav honom 5prick.
Mud banan och längst i kärret är de två andra tävlingarna som alla kan ställa upp i och vinna!
Det är inte "bara" skicklighet som avgör utan också "lite" flax och strategitänkande för pallen.
Som vanligt var lördagkvällens "spektakulär" frampå småtimmarna men det hör ju till ;-)
Tyvärr han jag inte vara med på Safari turen som i år var 6 mil lång och tydligen väldigt lyckad även om vissa deltagare tyckte att det blev "lite" mycket vägtransporter. De hade hellre vänt på kraftledningsgatan och kört den tillbaka.
Som vanligt är det alltid lika kul att träffa nya ATV entusiaster så vi får hoppas att gänget bakom träffen får mycket uppskattning så de orkar ta nya tag nästa år.
Själv vill jag passa på att tacka Grothen och Mia för sovplatsen i Stugan. Det hade nog blivit lite kallt att slagga i bilen (som tänkt) men Pierre uppskattade nog trots allt en säng. Han sov nästan lika djupt som Mia! fast Mia sov längre ;-)
Tack alla för en kul helg. Räkna med mig nästa år - också i kärret, trailen och mudden men med Pierre bakpå som förra året! Utan egen maskin kändes det dock inte Ok att kasta sig ner i kärret eller utsätta den för Trailen...
Väl framme möttes man av Grothen som försökte jämna till crossbanan...
Avesta gänget var också på plats - också de yngre
Blytummen provade däcken i grushögarna - mer än en gång
Kända hjälmar rullade in från Safarituren men flera av dom rullade sen hemåt!
Myren var omåttligt populär
Den här bandaren räddade mig och Pierre från myren - här i samspråk men några av träffens damer
Överfarten till myrområdet var en liten kul utmaning (själv höll jag till vänster och klarade mig)
SSATV coh MudHogs samtalar om träffens förträfflighet
Shitkickern från FreeRide ATV provar kärret
Flera ville prova hur kallt det var i kärret
Det var fåtalet som tog sig för egen maskin ur kärret
Som Ni ser var det gott om publik som ville se galningarna
Grothen peppar Mia inför TräskRacet
Men jag tycker inte hon behöver peppas...
Mia laddar på med Grothens Renegade (varför inte Linhajen?)
Grothen verkade "liiite" nervös men dolde det väl ;-)
Placeringen i kärret räckte till en - ja, vänta skall du få se....
Avesta gänget var inte sena att prova
Men det var inte lätt
Undrar om det är strategisnack eller bara pepp
I slutet av kärret blev det tämligen djupt
Men det gick att ta sig längre
Tony funderar lite innan....
Efter kärret var det dags att checka in i Grothens och Mia stuga (tack) - se vilket välkomnade vi fick....
På kvällen bjöds det Karré och potatisgratäng
Smakade bra gjorde det också. Notera den tjusiga kepsen...
Maaten tystade munnen på de flesta - en lite stund iallafall!
Också på andra sidan bordet
När man varit ute en heldag, och sen fått mat - kan man bli kall, men se vad detta värde skönt
Här tar Mia emot ett välförtjänt pris
Men se - Shitkickern är otrogen
Söndag morgonen bjöds det på en ny myr - där man också kunde fastna!
Blytummen använde kärret för att tvätta hojjen...
Här går Trail killarna, och tjejerna banan innan start
Undrar vad Brodde funderar på...
Banan var stundtals riktigt knixig
Det var också¨brantare än det såg ut på sina ställen...
Trödje Kenneth briljerade som vanligt men hade lite otur och snuddade ett band - annars hade han 0:at
Pierre tyckte Trailen var blaha blaha när inte pappa körde och satt hellre på hojen och funderade!
Det var faktiskt många som gjorde riktigt fina åk
Brodde undrar nog hur förstapriset ser ut - för han kör på PitBull däck....
Mia höjde stämningen och kämpade på duktigt
Självklart filmade Lowest hela tävlingen
Mia visar underredet!!!
Och Grothen satsade friskt...
Brodde förlitade sig kanske lite mycket på däcken och fick inte med sig farten... men se vad nära det var...
Men det var fler som fick problem...särskilt efter Brodde som hade grävt riktigt djupa hålor här och där...
Går det inte med lite fart får man väl gasa mer...
Efter Trailen var det så dags för Mudden men från den har jag inga bilder då jag var tvungen att åka hem ;-(
Vi önskar ATV Sthlm lycka till...som är först ut i mudpoolen! Tummen upp på Er också! Kör hårt...
Det var allt från mig och Pierre för denna gången.