mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!

HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Grönis

Grönis

Antal inlägg : 418

Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox? Empty
InläggRubrik: Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox?   Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox? I_icon_minitimefre okt 01, 2010 7:50 pm

Tja alla gyttjegrisar!

Har handlat upp mej på en Muzzy Digi-Tune bränslebox till kawwan, har monterat den nu och det rullar bra.
Det va precis vad den behövde för nu rullar den normalt igen efter snorkelbygget Very Happy

Dock så funderar jag lite på hur man ska hitta att den går "optimalt" ?

Nu kör jag org inställning som boxen kommer med och då ska den vara klar att monteras rakt av om man har ett muzzy monterat, men jag har ju även ett K&N filter och snorklar så jag har plussat på 1 steg på alla tre avdelningar.

Den rullar sval och svarar riktigt fint på gasen, bakhjulen e inga som hellst problem nu.

Det jag funderar lite över e hur man ska hitta den optimala inställningen? Någon som har ett bonntips? Ska man mäta co:n?
vad ska co:n ligga på i så fall?

study scratch scratch scratch scratch
Till överst på sidan Gå ner
Grönis

Grönis

Antal inlägg : 418

Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox? Empty
InläggRubrik: Sv: Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox?   Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox? I_icon_minitimelör okt 02, 2010 5:17 pm

har nu kört några timmar idag med org inställning från fabriken och den går fan bra nu alltså, riktigt rapp men man får vara lite försikig när det går uppför för den vill välldigt gärna lyfta på framdäcken hela tiden Very Happy cheers cheers cheers cheers cheers

blir nöjdare å nöjdare alien alien

men ingen som har bra tips hur man ska ställa in en box om man gör fler moddar?
Till överst på sidan Gå ner

Hur ska man göra när man ställer in en bränslebox?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: