Rubrik: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 4:32 pm
AtvAvesta bjuder in till Höstträff med körning på ATV-Leden !!!
OBS: PGA DET STORA ANTALET ANMÄLNINGAR MÅSTE VI BÖRJA BROMSA IN LITE, SISTA CHANSEN NU! KL.1500 SÖNDAG 31/10 STÄNGER VI ANMÄLNINGEN!!
Smärtgränsen på 80st är nu väldigt nära, därför är det Viktigt att ni som anmält "Namn + 4st" kan specifiera dom +4 eller redigera nuvarande anmälan att det bara blev "Namn"
När: 14 November
Start: Kl.11oo
Mat: JA
Typ av Körning: Mkt varierande körning!
Vi hoppas på en fartfylld dag, en skitig dag o en helt Fantastisk dag på Sveriges 1:a ATV-Led. Det Bjuds på grillat, det bjuds på skratt o det bjuds på Dalmål! Allt detta ingår i träffavgiften på 150kr som betalas på plats.
Anmälan till Info@AtvAvesta.se så vi vet Hur många som tänker komma.
Ni är Alla Hjärtligt Välkomna den 14/11-2010 Kl.11.00
(Bil o Släp parkeras i anslutning till Ledens början, bara följa anvisningarna!)
Senast ändrad av SugBritt-AtvAvesta den lör okt 30, 2010 4:02 pm, ändrad totalt 1 gång
Mudzilla Mudhogs Sthlm
Antal inlägg : 1250 Join date : 09-09-11 Age : 53
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 5:50 pm
Kanon, har velat komma och åka den länge, jag ska försöka planera in detta
SugBritt-AtvAvesta ATV Avesta
Antal inlägg : 55 Join date : 09-11-11 Age : 52
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 8:13 pm
Jag har själv inte åkt hela leden med min utv men tidigare försök av nån annan tyckte det var riktigt bökigt o svårkört, en del av leden är stenig o stubbig (1a delen á ca 2km). Roffe kan svara på Hur jobbig o svår den är, likaså Bergvall som Har testat med utv.
qurren
Antal inlägg : 94 Join date : 10-03-29 Age : 34
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 9:47 pm
bara att planera patrik
Grönis
Antal inlägg : 418 Join date : 10-08-02 Age : 48
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 9:51 pm
jag ska dit någon mer mudhogare som tänker dyka upp??
Mudde Mudhogs Örebro
Antal inlägg : 1723 Join date : 09-09-08 Age : 59
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 10:04 pm
Grönis skrev:
Yupp - det kan du va säker på - inte vill man missa en körning på leden med en massa goa gubbs
Grönis
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 10:09 pm
mudnutz skrev:
Grönis skrev:
Yupp - det kan du va säker på - inte vill man missa en körning på leden med en massa goa gubbs
nä fy fan det ska bli skoj har ju länge velat dit och köra på leden. Får hoppas att det inte hinner bli skitkallt och snö bara
Buggy
Antal inlägg : 8 Join date : 10-01-27 Age : 65
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) lör okt 09, 2010 10:19 pm
Ska bli skoj att köra leden igen å jämföra den med hur den va på invigningen
Mudzilla Mudhogs Sthlm
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 10:04 am
Jag kör nog ATV men det vore kul att styra ihop en ren UTV körning också. Fick man ihop 5-10 UTV vore kul
Mudde Mudhogs Örebro
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 10:17 am
Mudzilla skrev:
Jag kör nog ATV men det vore kul att styra ihop en ren UTV körning också. Fick man ihop 5-10 UTV vore kul
Vad sägs om att försöka styra ihop en UTV träff i Villingsberg eller annat militärt övningsområde? Tänker att det finns fin fina bandvagnsområden där det är allt annat än för trångt och oftast med fina eller iallafall OK övernattningsmöjligheter, mat mm.
Mudzilla Mudhogs Sthlm
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 10:18 am
Absolut!!!! Låter skitskoj.
qurren
Antal inlägg : 94 Join date : 10-03-29 Age : 34
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 11:47 am
Då bokar vi Gönis! Och Sam åker till avesta???
Lowest
Antal inlägg : 168 Join date : 10-09-21 Age : 57
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 2:58 pm
Körning på atv-leden vill ja inte missa Hoppas bara Bruttan håller ihop så man får åka hela leden denna gång
Grönis
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 3:01 pm
qurren skrev:
Då bokar vi Gönis! Och Sam åker till avesta???
jag åker nog inte runt åt ditt håll utan jag åker över "berget"
Grönis
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 3:01 pm
Lowest skrev:
Körning på atv-leden vill ja inte missa Hoppas bara Bruttan håller ihop så man får åka hela leden denna gång
annas drar jag dej runt
Lowest
Antal inlägg : 168 Join date : 10-09-21 Age : 57
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 3:07 pm
Grönis skrev:
Lowest skrev:
annas drar jag dej runt
Låter bra det
wheel1
Antal inlägg : 79 Join date : 10-08-09 Age : 54
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) sön okt 10, 2010 11:47 pm
SugBritt-AtvAvesta skrev:
AtvAvesta bjuder in till Höstträff med körning på ATV-Leden !!!
När: 14 November
Start: Kl.11oo
Mat: JA
Typ av Körning: Mkt varierande körning!
Vi hoppas på en fartfylld dag, en skitig dag o en helt Fantastisk dag på Sveriges 1:a ATV-Led. Det Bjuds på grillat, det bjuds på skratt o det bjuds på Dalmål! Allt detta ingår i träffavgiften på 150kr som betalas på plats.
Anmälan till Info@AtvAvesta.se så vi vet Hur många som tänker komma.
Ni är Alla Hjärtligt Välkomna den 14/11-2010 Kl.11.00
(Bil o Släp parkeras i anslutning till Ledens början, bara följa anvisningarna!)
Det ser ju bra lockande ut... Men åka 40 mil, enkel väg, för en dags körning, jag vet inte? Ja ja, vi får se när det närmar sig...
Simma lugnt /Ola
Bakke
Antal inlägg : 76 Join date : 10-09-26 Age : 43
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) mån okt 11, 2010 10:18 am
Jag kommer ja med, ska försöka släpa med mig lite lortgrisar från Hofors också
/Bakke
Bergvall Mudnats Champion
Antal inlägg : 241 Join date : 09-09-27 Age : 45
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) mån okt 11, 2010 1:00 pm
Lite funderingar.. Första gången behövde man inte va medlem i SATVF? 150kr för icke medlemmar av SATVF igen? De som inte är medlemmar i Svenska ATV Föreningen kommer bryta mot terrängkörningslagen och riskerar att bli ansvariga för återställande av leden?
Senast ändrad av Bergvall den mån okt 11, 2010 1:08 pm, ändrad totalt 1 gång
Mudde Mudhogs Örebro
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) mån okt 11, 2010 1:06 pm
Bergvall skrev:
4 Frågor.. Första gången behövde man inte va medlem? 150kr för icke medlemmar av SATVF? Matpengar bara för för SATVF medlemmar? De som inte är medlemmar i Svenska ATV Föreningen kommer bryta mot terrängkörningslagen och riskerar att bli ansvariga för återställande av leden?
Bra funderingar - så här ligger det till;
1. Man måste vara medlem i SATVF annars bryter man mot TKL (enligt Trafikverket) 2. 150:- innehåller också mat. Överskottet går till ATV Avesta för omkostnader av leden. 3. Pass - då jag inte förstår frågan! 4. Enligt Trafikverket måste man vara medlem då det är föreningen som har avtalet om ledkörning.
Bergvall Mudnats Champion
Antal inlägg : 241 Join date : 09-09-27 Age : 45
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) mån okt 11, 2010 1:12 pm
oki.. Ändra lite ifrågorna då ja fick svar Så annan körning(inte träff) på leden räcker det att va medlem i SATVF, bara åka dit å åka?
Mudde Mudhogs Örebro
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) mån okt 11, 2010 1:25 pm
Bergvall skrev:
oki.. Ändra lite ifrågorna då ja fick svar Så annan körning(inte träff) på leden räcker det att va medlem i SATVF, bara åka dit å åka?
Japp men det är ju bra att meddela ATV Avesta genom att kolla in deras site och kanske skicka ett mail till info@atvavesta.se då det är många som bevakar ev. buskörning på leden. Å det kan ju vara andra som också skall åka så man får sällskap.
Men svaret på frågan är att det går bra. Dock inte när det är jakt, se www.atvavesta.se
wheel1
Antal inlägg : 79 Join date : 10-08-09 Age : 54
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) mån okt 11, 2010 9:39 pm
mudnutz skrev:
Bergvall skrev:
Japp men det är ju bra att meddela ATV Avesta genom att kolla in deras site och kanske skicka ett mail till info@atvavesta.se då det är många som bevakar ev. buskörning på leden. Å det kan ju vara andra som också skall åka så man får sällskap.
Men svaret på frågan är att det går bra. Dock inte när det är jakt, se www.atvavesta.se
Just det med jakten funderade jag på, då det står på hemsidan att helger i okt-nov är "off limits"...?
Arne
Antal inlägg : 27 Join date : 10-01-23 Age : 64
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) mån okt 11, 2010 9:43 pm
Denna dag måste man ju försöka att komma upp och prova leden, hoppas kunna deltaga
SugBritt-AtvAvesta ATV Avesta
Antal inlägg : 55 Join date : 09-11-11 Age : 52
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =) tis okt 12, 2010 9:02 pm
Vi har körförbud på leden Alla Lördagar i november, därav så valde vi att ta träffen på en Söndag.
//Janne
Sponsored content
Rubrik: Sv: AtvAvesta bjuder in till Höstträff på Leden =)