mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Mekaniker/verkstad

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitimemån okt 19, 2009 9:10 pm

Är det någon som känner till en go och glad meckare i Stockholmstrakten som skulle kunna hjälpa mig med min Can-Am 400. Nu när Denada klappat igen så vet jag inte vart jag ska hitta någon.
Knackar som f.. i maskinen så fort man lägger i växel och driver lite på hjulen. Tänkte ta loss variatorkåpan i helgen och se om jag kan se något där då det låter som om det kommer därifrån.
Till överst på sidan Gå ner
audimotorsport
Mudhogs Sthlm
audimotorsport


Antal inlägg : 330
Join date : 09-09-09
Age : 51

Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Sv: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitimemån okt 19, 2009 9:39 pm

Tjo,jag jobbar med ATV så om du vill kan jag fixa till din hoj.. Just nu håller jag på med motorrenovering på "king of mudders" renegade 800 och "tommytm" bruteforce750 här på forumet men sen hjälper jag dig gärna,slå mig en pling om du undrar något 0708463433
/Peter
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvturbo.se
hjacobs
Mudhogs Örebro
hjacobs


Antal inlägg : 203
Join date : 09-09-23
Age : 59

Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Sv: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitimemån okt 19, 2009 9:48 pm

xlnt skrev:
Är det någon som känner till en go och glad meckare i Stockholmstrakten som skulle kunna hjälpa mig med min Can-Am 400. Nu när Denada klappat igen så vet jag inte vart jag ska hitta någon.
Knackar som f.. i maskinen så fort man lägger i växel och driver lite på hjulen. Tänkte ta loss variatorkåpan i helgen och se om jag kan se något där då det låter som om det kommer därifrån.

Hej Håkan i Örebro här.

Har själv en 400:a som drev på variatorn på tomgång, om det är det problemet så är det lätt att fixa.
På/i den främre variatorns yttre skiva sitter en fjäder med en bricka på, den brickan har antagligen fastnat så variator skivan ej går tillbaka, med följd att den driver hela tiden och låter illa. När du släpper på yttre främre skivan ska fjäder och bricka lossna, om inte så har du felet där.

Hoppas du får ordning på hojen, hör gärna av dig hur det gick.

MVH Håkan. Mudhogs Örebro.
Till överst på sidan Gå ner
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Sv: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitimemån okt 19, 2009 9:56 pm

Nice med så snabba svar, "Grisandan" är ju helt grym :=)
Peter, jag pinglar dig imorgon.
Till överst på sidan Gå ner
audimotorsport
Mudhogs Sthlm
audimotorsport


Antal inlägg : 330
Join date : 09-09-09
Age : 51

Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Sv: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitimemån okt 19, 2009 10:03 pm

Svinbra!! Höres.../Peter
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvturbo.se
hjacobs
Mudhogs Örebro
hjacobs


Antal inlägg : 203
Join date : 09-09-23
Age : 59

Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Sv: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitimemån okt 19, 2009 10:05 pm

xlnt skrev:
Nice med så snabba svar, "Grisandan" är ju helt grym :=)
Peter, jag pinglar dig imorgon.

Håkan i Örebro igen.

Kom på en sak.
Kolla slirkopplingen (den som remmen ligger mot på botten av främre variatorn) den kanske behöver fettas om, var försiktig när du tar loss den det sitter fjädrar där.

//Håkan.
Till överst på sidan Gå ner
Bergvall
Mudnats Champion
Mudnats Champion
Bergvall


Antal inlägg : 241
Join date : 09-09-27
Age : 44

Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Sv: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitimetis okt 20, 2009 4:22 pm

Det kan va så enkelt att du bara behöver justera växelspaken,
så den ligger i rätt läge.. Dvs att den har spel på båda sidorna Basketball
Till överst på sidan Gå ner
http://quadsweden.se/v9/profile.aspx?bpqcemmpjj
Sponsored content





Mekaniker/verkstad Empty
InläggRubrik: Sv: Mekaniker/verkstad   Mekaniker/verkstad I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Mekaniker/verkstad
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Can Am-
Hoppa till: