mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Outty 800R XT-P 2010 feedback

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Outty 800R XT-P 2010 feedback Empty
InläggRubrik: Outty 800R XT-P 2010 feedback   Outty 800R XT-P 2010 feedback I_icon_minitimetis dec 08, 2009 1:14 pm

Vad tycker ni om nya Can Am??
Fel/brister?
Köregenskaper?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
Pontus™

Pontus™


Antal inlägg : 299
Join date : 09-10-11
Age : 49

Outty 800R XT-P 2010 feedback Empty
InläggRubrik: Sv: Outty 800R XT-P 2010 feedback   Outty 800R XT-P 2010 feedback I_icon_minitimetis dec 08, 2009 3:07 pm

Jag har inte upptäckt några brister än.. (men det får vi se när det blir varmare, de har ju en förmåga att varna för hightemp)

Man kunde ha struntat i att ha två lägen på servon, MIN läget är tillräckligt för all körning (om man inte är handikappad och bara ska köra med en arm i skogen).

Den är ju heltklart snällare i skogen, kraften kommer gradvis istället för som på den gamla AV-PÅ..)

Fjädringen är skönare, samtidigt som den håller upp fronten lite bättre vid inbromsningar. vilket var ett problem om du bromsade för t.ex en sten, då neg maskinen fruktansvärt djupt, och du dammade fronten i stenen.

Nya frontbågen är ju ett fall i rätt riktning, den som satt på -08 stack ju ut så fruktansvärt långt så den gick ju knappt korsa diken med... vore det inte för att jag behöver bågen fram när jag plogar så skulle jag köra utan....så blir det till sommaren.

Variatorn känns också snällare, den förra gick på bakhjulen hur lätt som helst, nu får man hjälpa den lite...
ifrån 50km/h till max så är det inga tvivel om att den är snabbare än -08:an... starten vete faan... nu hade jag iofs variatorkit och 650 helix på min förra...
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvnerd.se
 
Outty 800R XT-P 2010 feedback
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Can Am Outty 800R XTPQRST-K
» CAN AM OUTLANDER 800R XT-P 2010
» CAN AM 800r LTD -09
» BRP 800R EFI Xxc 2011
» Can-am 800R Outlander XT-P

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Can Am-
Hoppa till: