mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimetor jan 07, 2010 11:08 pm

Nån som skulle vara intresserad av en liten körning på lördag 9/1?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
hjacobs
Mudhogs Örebro
hjacobs


Antal inlägg : 203
Join date : 09-09-23
Age : 59

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimefre jan 08, 2010 12:55 am

Japp jag är på som alltid.

cheers bounce cheers bounce cheers bounce cheers
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimefre jan 08, 2010 9:37 am

Kanske Morgan också om han fått bussningarna på plats. Vi får avvakta lite och se hur vädret blir.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
hjacobs
Mudhogs Örebro
hjacobs


Antal inlägg : 203
Join date : 09-09-23
Age : 59

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimefre jan 08, 2010 10:55 am

mudnutz skrev:
Kanske Morgan också om han fått bussningarna på plats. Vi får avvakta lite och se hur vädret blir.

K A L L T kan vi vara säkra på att det blir..
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimefre jan 08, 2010 7:06 pm

Är det mer än -15 i morgon ställer iallafall jag in någon längre körning. Men en liten tur i Morgans skog kan vi alltid ta.

Är det för jäkla kallt kan vi väl träffas hemma hos Morgan och värma oss med K-spritspetsad glögg innan vi rullar iväg?!?

Vad sägs om 12-13 tiden?

Morgan skall mecka bussningar på förmiddagen och jag rullar nog dit och håller honom sällskap.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
hjacobs
Mudhogs Örebro
hjacobs


Antal inlägg : 203
Join date : 09-09-23
Age : 59

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimefre jan 08, 2010 7:11 pm

Jag kan nog sätta en slant på att det blir mer än -15 imorgon Roffe,
jag rullar över nån gång på förmiddan jag med.
Till överst på sidan Gå ner
Palm
Mudhogs Örebro
Palm


Antal inlägg : 469
Join date : 09-09-25
Age : 44

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimelör jan 09, 2010 1:08 am

Jag hadde gärna dykt dit ja me, men ja har inte vinterdäck på kärran än, så det går tyvär inte...
Hoppas ni får det varmt o gott Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.no-more-heart-disease.com
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimelör jan 09, 2010 9:13 am

Det blir ingen styrning för mig idag. -28 grader är för kallt för mig och hojen. Tänker inte utsätta den för det! Blir på sin höjd en sväng till Morgan vid lunch.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Palm
Mudhogs Örebro
Palm


Antal inlägg : 469
Join date : 09-09-25
Age : 44

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimelör jan 09, 2010 12:09 pm

-28 Shocked affraid
Ja hade oxå ryggat tillbaks Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.no-more-heart-disease.com
Lerputten
Mudhogs Örebro
Lerputten


Antal inlägg : 132
Join date : 09-09-28
Age : 56

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimesön jan 10, 2010 7:47 pm

Bussningarna på plats nu och testade. Känslan i framvagnen är nu väldigt mycket bättre bounce bounce ,
men måste justera lite toe in bara innan jag blir nöjd.

Vart tog alla vägen igår lördag??? Inget sällskap i garaget Crying or Very sad Crying or Very sad ingen som körde i skogen Crying or Very sad Crying or Very sad .
Jag fick köra en sväng själv igårkväll, då var det bara -23 grader, alltså mycket varmare än innan och det gick jättebra What a Face What a Face i en kvart iallafall affraid...

Varmare väder önskas nu.

//Morgan
Till överst på sidan Gå ner
I mud
Mudnats Champion
Mudnats Champion
I mud


Antal inlägg : 239
Join date : 09-09-09
Age : 47

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimesön jan 10, 2010 7:53 pm

Morgan jag skulle behöva lite feedback på hur det funkar med bussningarna, var instruktionen tydlig nog??
Till överst på sidan Gå ner
Lerputten
Mudhogs Örebro
Lerputten


Antal inlägg : 132
Join date : 09-09-28
Age : 56

Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitimesön jan 10, 2010 8:15 pm

I mud skrev:
Morgan jag skulle behöva lite feedback på hur det funkar med bussningarna, var instruktionen tydlig nog??

Instruktionen var helt OK, lättförståelig och i lagom steg. Meckade lite på känn och följde den kanske inte helt till punkt och pricka. Bytte till gängade fettnipplar då jag ändå hade ett gäng liggandes.
Det som var problemet bara var att driva ut nållagerhylsorna, fick göra ett litet specialverktyg då jag inte lyckades få fäste med ett drivdorn då hylsorna är ganska tunna.
2-3 tim så var det löst, inkluderat verktygstillverkningen.

Nu ska det köras och hårdtestas.

//Morgan
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 Empty
InläggRubrik: Sv: Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1   Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1 I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Liten lördagstyrning i Glanshammar 9/1
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Vad gömmer MudHogs Glanshammar i skogen.....

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: Träffar/Körning :: Örebro Mudhogs-
Hoppa till: