mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Bygg en överväxel till ATV´n

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitimetor feb 11, 2010 9:57 pm

Hoj hoj alla teknikfreak!

Finns det ingen möjlighet att få till en högväxel för högre toppfart på transportsträckor utan att behöva varva jävulen på en variatormaskin?

Det skulle va så jäkla gott att slippa varva järnet när man vill trasportera sig en längre sträcka på väg.

Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch Bygg en överväxel till ATV´n Icon_scratch
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Lerputten
Mudhogs Örebro
Lerputten


Antal inlägg : 132
Join date : 09-09-28
Age : 57

Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Sv: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitimetor feb 11, 2010 10:14 pm

Va, har du börjat få bråttom nu Question Question

Du var väl ute efter mer lungn och harmonisk körning, typ trial, eller har jag fel. clown
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Sv: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitimetor feb 11, 2010 10:37 pm

Lerputten skrev:
Va, har du börjat få bråttom nu Question Question

Du var väl ute efter mer lungn och harmonisk körning, typ trial, eller har jag fel. clown

Har du svar på frågan eller undrar du bara om jag har bråttom.

Jag hatar höga varv.......vid transport kort och gott! Bygg en överväxel till ATV´n Icon_geek
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Palm
Mudhogs Örebro
Palm


Antal inlägg : 469
Join date : 09-09-25
Age : 45

Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Sv: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitimefre feb 12, 2010 12:05 am

Det borde ju isåfall vara att ändra utväxlingen på högväxeln.

En annan sak ja funderat många gånger på är att det borde gå att få till en manick som ser till att variatorn växlar ut helt och hållet på komando. Antingen ett mekaniskt tryck som trycker ihop främre variatorn via en vier eller hydrualik eller nåt.
Och nåt liknande på den bakre, fast nåt som drar isär variatorn...
Eller så har man nån slags stark magnet som gör samma sak, fast då blir det ju inte steglöst...
Tycker att det borde gå att få till nåt sådant, men ja har ju inte möjlighet att testa fram nåt sånt.

Eller så köper du en Honda Wink
Till överst på sidan Gå ner
http://www.no-more-heart-disease.com
Mr Mudder
Mudnats Champion
Mudnats Champion
Mr Mudder


Antal inlägg : 202
Join date : 09-09-11
Age : 52

Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Sv: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitimemån feb 15, 2010 12:12 pm

Jag har hört att det exprimenteras med motor drivna variatorer på skotrar
Alltså en motor som ändrar avståndet mellan skivorna i olika programerbara steg med en knapp
Vad jag förstog så tar man bort fjädern och sätter en motor som håller koll på trycket på sekundären
Till överst på sidan Gå ner
Bergvall
Mudnats Champion
Mudnats Champion
Bergvall


Antal inlägg : 241
Join date : 09-09-27
Age : 45

Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Sv: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitimemån feb 15, 2010 12:24 pm

mudnutz skrev:
Lerputten skrev:
Va, har du börjat få bråttom nu Question Question

Du var väl ute efter mer lungn och harmonisk körning, typ trial, eller har jag fel. clown

Har du svar på frågan eller undrar du bara om jag har bråttom.

Jag hatar höga varv.......vid transport kort och gott! Bygg en överväxel till ATV´n Icon_geek

Fråga Håkan om höga varv lol!
Till överst på sidan Gå ner
http://quadsweden.se/v9/profile.aspx?bpqcemmpjj
Mr Mudder
Mudnats Champion
Mudnats Champion
Mr Mudder


Antal inlägg : 202
Join date : 09-09-11
Age : 52

Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Sv: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitimemån feb 15, 2010 12:45 pm

Bergvall skrev:
mudnutz skrev:
Lerputten skrev:
Va, har du börjat få bråttom nu Question Question

Du var väl ute efter mer lungn och harmonisk körning, typ trial, eller har jag fel. clown

Har du svar på frågan eller undrar du bara om jag har bråttom.

Jag hatar höga varv.......vid transport kort och gott! Bygg en överväxel till ATV´n Icon_geek

Fråga Håkan om höga varv lol!

Ha Ha Laughing Laughing Laughing
Bly-tumme i ordets rätta bemärkelse
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Bygg en överväxel till ATV´n Empty
InläggRubrik: Sv: Bygg en överväxel till ATV´n   Bygg en överväxel till ATV´n I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Bygg en överväxel till ATV´n
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: