mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Livet som Fyrhjuling

Gå ner 
+10
King of mudders
Pontus™
Jing
hjacobs
Bergvall
audimotorsport
Palm
Mudde
Brute-joel
Mudzilla
14 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
King of mudders
Mudnats Champion
Mudnats Champion
King of mudders


Antal inlägg : 334
Join date : 09-09-09
Age : 55

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimelör dec 05, 2009 7:19 pm

jag med. Ler MMMMOOOHAHAHAHAHAHAHHAH Sleep
Till överst på sidan Gå ner
http://www.fuktskyddadehem.se
Tomas
Mudhogs Sthlm
Tomas


Antal inlägg : 109
Join date : 09-09-11
Age : 44

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimelör dec 05, 2009 7:40 pm

Jing skrev:
Ja vet inte riktigt vad jag ska säga..är ju lite Yamma freak så jag kanske är partisk..
Jag har haft många hojar av olika märken cross, enduro, custom, street, race och hjuling.
Dom som har funkat överlägset bäst är Yamma och Honda, vad sägs om två knäckta Kawa 250 cross ramar?
Jag tycker det känns som dålig kvalité? Jag kanske hänger ut hakan men ändå.....
Effekten ? dom flesta jag kör med har Brutte och jag har då inte kännt mig som frånåkt vare sig i skogen, grusgropen eller på landsvägen, vi har ju inte haft några race "vilken är snabbast" eller något, men jag har inte saknat mer effekt...men min Grizzly kanske käkar Dunderhonung? Suspect Suspect Rolling Eyes Very Happy

haha jörgen du åker ju alltid runt alla lerhål ! afro afro
för att åka på en skogsstig behövs inte mer effekt än en permbil!! cheers cheers cheers
Till överst på sidan Gå ner
kennpe

kennpe


Antal inlägg : 266
Join date : 09-10-19
Age : 47

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimelör dec 05, 2009 8:28 pm

En fråga från en nybörjare i detta roliga gäng och denna otroligt roliga sysselsättning.
Nu har jag en Cectek Gladiator men ska sälja den och köpa mig något annat. Jag är riktigt sugen på en Yamaha Grizzly 700 eller kanske en Renegad. Nått med bra kvalitet på delarna så att säga.. Razz
Vad ska man satsa på Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvpirates.se
I mud
Mudnats Champion
Mudnats Champion
I mud


Antal inlägg : 239
Join date : 09-09-09
Age : 47

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimelör dec 05, 2009 8:35 pm

Begge två är kvalitets maskiner, bara att välja om du vill ha 1 eller 2 cylindrar. Har aldrig hört någon som har klagat på grizzlyn. Lite mer bus faktor på canamen, men svårare att få med sig packning.
Till överst på sidan Gå ner
kennpe

kennpe


Antal inlägg : 266
Join date : 09-10-19
Age : 47

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimelör dec 05, 2009 8:40 pm

Oki. Ska försöka hitta någon Yamaha Grizzly 700. Kanske en 08, 09 Det behöver inte vara en helt ny, kanske en demo eller nått. Får se om min broder kan få tag på något..
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvpirates.se
Jing
Mudhogs Sthlm
Jing


Antal inlägg : 118
Join date : 09-09-12
Age : 49

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 11:59 am

Tomas skrev:
Jing skrev:
Ja vet inte riktigt vad jag ska säga..är ju lite Yamma freak så jag kanske är partisk..
Jag har haft många hojar av olika märken cross, enduro, custom, street, race och hjuling.
Dom som har funkat överlägset bäst är Yamma och Honda, vad sägs om två knäckta Kawa 250 cross ramar?
Jag tycker det känns som dålig kvalité? Jag kanske hänger ut hakan men ändå.....
Effekten ? dom flesta jag kör med har Brutte och jag har då inte kännt mig som frånåkt vare sig i skogen, grusgropen eller på landsvägen, vi har ju inte haft några race "vilken är snabbast" eller något, men jag har inte saknat mer effekt...men min Grizzly kanske käkar Dunderhonung? Suspect Suspect Rolling Eyes Very Happy

haha jörgen du åker ju alltid runt alla lerhål ! afro afro
för att åka på en skogsstig behövs inte mer effekt än en permbil!! cheers cheers cheers

Medans du sitter i något surdike mitt ute i ingenstans sitter jag med en pilsner och segerbuckla vid mål! cheers
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 12:21 pm

2010 blir nog ett år när de flesta köper Can Am eller Yamaha tror jag. Det skulle va intressant att få info om bränsleförbrukningen på outy 800. Polaris 850 visade sig ju va en galet törstig maskin. Drar dubbelt så mycket som yamman.

Min summering. Can-Am med sin RotaxTwin är en mycket kompetent maskin. Återstår att se hur kvalitén är men tidigare modeller har ju funkat bra. 2års garanti.

Yamahan. Erkänt hög kvalité. 5års garanti. Oerhört lättkörd och smidig. Klarar en heldagstur utan reservdunk. Det gjorde inte polarisen.

Can-am har ochså fler och tätare serviceintervall.

Ett svårt val för många skulle jag tro.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Tobbe

Tobbe


Antal inlägg : 222
Join date : 09-10-27
Age : 56

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 12:52 pm

tjena rolfy tack för igår cheers vad har skramlahan för service intervaller då scratch verkar vara väldigt varierande service på olika märken scratch
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eastcoastatv.se
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 1:47 pm

Tack själv. Första servicen efter 25 timmar och därefter var 100:e eller 1 gång per år. Personligen servar jag dock själv oftare än så men det är ju inget som garantin kräver. Can am tror jag har krav på 3 servicar de första 100 milen. Efter 10,50,100 mil.

Jag är inte 100 på dessa uppgifter så har jag fel vore det bra om någon kommenterade.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Jing
Mudhogs Sthlm
Jing


Antal inlägg : 118
Join date : 09-09-12
Age : 49

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 2:07 pm

mudnutz skrev:
Tack själv. Första servicen efter 25 timmar och därefter var 100:e eller 1 gång per år. Personligen servar jag dock själv oftare än så men det är ju inget som garantin kräver. Can am tror jag har krav på 3 servicar de första 100 milen. Efter 10,50,100 mil.

Jag är inte 100 på dessa uppgifter så har jag fel vore det bra om någon kommenterade.

??Enligt min servicebok ska jag serva var 6 månad för att behålla 5 års garantin..
Kan det vara annat med 09:an? (min är 08) Suspect
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 4:02 pm

6 månader, det får jag kolla upp jag har fått en uppgift om en gång per år.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Pontus™

Pontus™


Antal inlägg : 299
Join date : 09-10-11
Age : 49

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 6:02 pm

mudnutz skrev:
2010 blir nog ett år när de flesta köper Can Am eller Yamaha tror jag. Det skulle va intressant att få info om bränsleförbrukningen på outy 800. Polaris 850 visade sig ju va en galet törstig maskin. Drar dubbelt så mycket som yamman.

Min summering. Can-Am med sin RotaxTwin är en mycket kompetent maskin. Återstår att se hur kvalitén är men tidigare modeller har ju funkat bra. 2års garanti.

Yamahan. Erkänt hög kvalité. 5års garanti. Oerhört lättkörd och smidig. Klarar en heldagstur utan reservdunk. Det gjorde inte polarisen.

Can-am har ochså fler och tätare serviceintervall.

Ett svårt val för många skulle jag tro.

jag köpte till garanti.. har också 5år på min can-am... cheers
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvnerd.se
kennpe

kennpe


Antal inlägg : 266
Join date : 09-10-19
Age : 47

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 6:46 pm

Någon som vet var man kan hitta något bra stället att eventuellt köpa en Yamaha Grizzly eller Can am? Finns det någon utomland som är okey?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvpirates.se
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimesön dec 06, 2009 7:13 pm

Kolla med bror Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Icon_porc Jag kan annars rekommendera HE i Frövi vad gäller Yamaha. Can Am, ja då skall du kolla med Go Offroad, han har Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Icon_porc priser!

Jag skulle inte rekommendera att handla utanför landet. Visst kan man säkert spara några slantar på en egen import men där börjar också problemen men allt från registrering till försäkring.

Vill du köpa en importmaskin kan du alltid kolla med Nicklas på LG Maski i Örebro. Han har ett rykte om sig att vara en skojare men jag har då aldrig haft några problem med honom och har köpt flera där. Han fixar också billig försäkring. Däremot kan han vara helt omöjlig att få tag på då och då. Men, då kan man alltid hälsa på i utställningnen.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Jing
Mudhogs Sthlm
Jing


Antal inlägg : 118
Join date : 09-09-12
Age : 49

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimemån dec 07, 2009 6:17 pm

kennpe skrev:
Någon som vet var man kan hitta något bra stället att eventuellt köpa en Yamaha Grizzly eller Can am? Finns det någon utomland som är okey?
Du kan köpa min.. har inte helt tagit beslutet men hör av dig till mig innan du köper en annan, Fullservad på Y-center, 100 timmar, Warn 3000 winch, plogkit (oanvänt), toppskick!

/Jörgen
Till överst på sidan Gå ner
Mudzilla
Mudhogs Sthlm
Mudzilla


Antal inlägg : 1250
Join date : 09-09-11
Age : 52

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimetis dec 08, 2009 1:07 am

Jing skrev:
kennpe skrev:
Någon som vet var man kan hitta något bra stället att eventuellt köpa en Yamaha Grizzly eller Can am? Finns det någon utomland som är okey?
Du kan köpa min.. har inte helt tagit beslutet men hör av dig till mig innan du köper en annan, Fullservad på Y-center, 100 timmar, Warn 3000 winch, plogkit (oanvänt), toppskick!

/Jörgen

Vad blir det nu Jing???

Go Offroad har pig BRA priser på många märken, svenska och Vägreggade. Bara att höra av sig.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudhogs.se
kennpe

kennpe


Antal inlägg : 266
Join date : 09-10-19
Age : 47

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimetis dec 08, 2009 9:46 am

Jing skrev:
kennpe skrev:
Någon som vet var man kan hitta något bra stället att eventuellt köpa en Yamaha Grizzly eller Can am? Finns det någon utomland som är okey?
Du kan köpa min.. har inte helt tagit beslutet men hör av dig till mig innan du köper en annan, Fullservad på Y-center, 100 timmar, Warn 3000 winch, plogkit (oanvänt), toppskick!

/Jörgen

Du har en Yamaha grizzly 700? Vad har du tänkte dig för pris. Du kan väl PM mig pris ect. Ska försöka få min Cectek såld också.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvpirates.se
Jing
Mudhogs Sthlm
Jing


Antal inlägg : 118
Join date : 09-09-12
Age : 49

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimeons dec 09, 2009 4:38 pm

Mudzilla skrev:
Jing skrev:
kennpe skrev:
Någon som vet var man kan hitta något bra stället att eventuellt köpa en Yamaha Grizzly eller Can am? Finns det någon utomland som är okey?
Du kan köpa min.. har inte helt tagit beslutet men hör av dig till mig innan du köper en annan, Fullservad på Y-center, 100 timmar, Warn 3000 winch, plogkit (oanvänt), toppskick!

/Jörgen

Vad blir det nu Jing???

Go Offroad har pig BRA priser på många märken, svenska och Vägreggade. Bara att höra av sig.

Trehjuling med trampor... Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimeons dec 09, 2009 4:41 pm

Jing skrev:
Mudzilla skrev:
Jing skrev:
kennpe skrev:
Någon som vet var man kan hitta något bra stället att eventuellt köpa en Yamaha Grizzly eller Can am? Finns det någon utomland som är okey?
Du kan köpa min.. har inte helt tagit beslutet men hör av dig till mig innan du köper en annan, Fullservad på Y-center, 100 timmar, Warn 3000 winch, plogkit (oanvänt), toppskick!

/Jörgen

Vad blir det nu Jing???

Go Offroad har pig BRA priser på många märken, svenska och Vägreggade. Bara att höra av sig.

Trehjuling med trampor... Crying or Very sad

Då vet vi vad som väntar....

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 7406155792
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Jing
Mudhogs Sthlm
Jing


Antal inlägg : 118
Join date : 09-09-12
Age : 49

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimeons dec 09, 2009 4:45 pm

Den ser fin ut... bara meka dit trampor så är den klar! Laughing
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitimeons dec 09, 2009 4:59 pm

Jing skrev:
Den ser fin ut... bara meka dit trampor så är den klar! Laughing

Den är så låg att den kan användas som sparkcykel. Trampor är överreklamerat Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Icon_smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
Sponsored content





Livet som Fyrhjuling - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Livet som Fyrhjuling   Livet som Fyrhjuling - Sida 2 I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Livet som Fyrhjuling
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Fiskeresor med fyrhjuling
» Fritt fram att framföra sin fyrhjuling

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Övrigt snick snack-
Hoppa till: