mudhogs
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

mudhogs

Sveriges skitigaste forum!
 
HemGalleriLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP

Gå ner 
+8
Tobbe
Goldenleaf
audimotorsport
fagersta
Palm
Mudzilla
xlnt
Mudde
12 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Polaris recalled   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimelör jan 16, 2010 10:25 pm

Polaris Industries voluntarily recalled about 8,500 MY ’09-’10
Sportsman ATVs. In cooperation with the Consumer Product Safety
Commission (CPSC), the recall was implemented because of a crash
hazard, according to the CPSC.

The front suspension ball joint stem can separate from the steering knuckle and cause the rider to lose steering control.

* 2009 Sportsman XP 550
* 2009 Sportsman XP 550 EPS
* 2010 Sportsman 550
* 2010 Sportsman X2 550
* 2010 Sportsman Touring 550
* 2009/2010 Sportsman XP 850
* 2009/2010 Sportsman XP850 EPS
* 2010 Sportsman Touring 850
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimesön jan 17, 2010 12:36 am

Internet, var inte det bara en fluga...
Till överst på sidan Gå ner
fagersta

fagersta


Antal inlägg : 14
Join date : 09-10-10

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimelör jan 23, 2010 12:13 am

maskinen stått på verkstad snart 3 veckor. dom har fix div fel , men nu väntar jag på nya drivaxlar för kloncket bak man får hoppas att maskinen blir tyst när jag får tillbaka den . annars blir det en dynammitgubbe i tanken så blir den tyst för alltid Very Happy Mad
Till överst på sidan Gå ner
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimelör jan 23, 2010 12:26 am

Jag fick tillbaka min igår. Det visade sig att vänster fram fjäder var helt av. På en ny maskin som gått 6 timmar...
Nu sitter 2 nya fjädrar/dämpare på maskinen och jag har idag för första gången kört med den lite. Kom drygt 5,5 mil innan soppan började ta slut.
Den har slukat drygt 2,4 liter milen nära 2,5. Är det ett skämt eller? Jag har bara kört lungt på landsväg för att köra in den. Inga som helst tillbehör på bara rent orginalutförande.
Den förra som dom bytte in drog iaf BARA 1,5 liter milen (helt plötsligt låter det lite).

Jag ifrågasätter starkt kvalitén på Polaris nya maskiner och är tveksam till den någonsin kommer att nå upp till nivån så att man känner sig nöjd med maskinen.

Sedan inköp i september 2009 har jag aldrig kunnat nyttjat maskinen normalt eller knapt alls för den delen. Där kan vi prata om en ruskigt dålig affär. Man köper en maskin för nära 150'000:- och under drygt 4 månader har man inte kunnat använda den och nu när den nya visar denna förbrukning så undrar man om man någonsin kommer att kunna använda den...
Till överst på sidan Gå ner
Tobbe

Tobbe


Antal inlägg : 222
Join date : 09-10-27
Age : 56

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimelör jan 23, 2010 8:50 am

tanken på att byta märke hade slagit mej för länge sedan om jag haft dessa fel Twisted Evil
jag skulle tippa på mellan 1-1,3 l/mil i snitt på min renegage på 170 mil, mycke vägkörning men dock inte snällt på gasen för den skull Basketball innan service vid 30 mil/10timmar så drog den under 1 l/mil, men vid hårdkörning drar den bortåt 2,5 l/mil som nu när jag kört hårt på isbana med rallydubb men det får man ta cheers så jävla kul
Till överst på sidan Gå ner
http://www.eastcoastatv.se
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: En glädjande rapport för oljebolagen!   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimesön jan 24, 2010 1:19 pm

Gårdagens körning på Gnesta MK resulterade i 11,64 liters soppa förbrukning och mätarställningen visade 36,4 km.
En förbrukning på 3,2 liter/milen...
Finns inte en sportmössa att motorn ens hinner förbränna den mängden bensin.
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimesön jan 24, 2010 1:23 pm

xlnt skrev:
Gårdagens körning på Gnesta MK resulterade i 11,64 liters soppa förbrukning och mätarställningen visade 36,4 km.
En förbrukning på 3,2 liter/milen...
Finns inte en sportmössa att motorn ens hinner förbränna den mängden bensin.

Helt makalöst Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Fresse
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
audimotorsport
Mudhogs Sthlm
audimotorsport


Antal inlägg : 330
Join date : 09-09-09
Age : 51

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimesön jan 24, 2010 3:04 pm

Tänk på.....

Väldigt mycke snö så det blir ju aldrig att men "rullar" eller bara "åker",det e en hel dags körning med konstant uppförsbacke å därav tung gas tumme! Så att den drar mer än vanligt får man nog överleva.

Sen kanske det e lite väl mycke förbrukning...ta en långkörning utan "uppförsbacke" å se vad som händer då...

Kollade inte hur mycket min polaris drog men efter så mycke fullgas så borde slutröret va ljusbrunt men där e det tok sotigt så bränsleblandningen på den e helt åt helsike....
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvturbo.se
fagersta

fagersta


Antal inlägg : 14
Join date : 09-10-10

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimeons jan 27, 2010 12:08 am

nu har man fått tillbaka 850 från verkstaden Very Happy nya drivaxlar bak , växelväljaren bytt , bromsklossar fram, allt gick på garantin. nu får man hoppas att den håller ett tag till , åkte en sväng för att höra att de inte klongkade o skrapade från bakvagnen o döm av min förvåning var den tyst Very Happy Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Mudde
Mudhogs Örebro
Mudde


Antal inlägg : 1723
Join date : 09-09-08
Age : 58

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimeons jan 27, 2010 12:11 am

fagersta skrev:
nu har man fått tillbaka 850 från verkstaden Very Happy nya drivaxlar bak , växelväljaren bytt , bromsklossar fram, allt gick på garantin. nu får man hoppas att den håller ett tag till , åkte en sväng för att höra att de inte klongkade o skrapade från bakvagnen o döm av min förvåning var den tyst Very Happy Very Happy

Då ses vi kanske i Brändåsen i helgen?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.mudrace.se
fagersta

fagersta


Antal inlägg : 14
Join date : 09-10-10

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimelör jan 30, 2010 1:07 pm

kan ej komma till Brändåsen pågrund av kyla .det fungerar inge bra med pumpen på mig när det är kyligt ute No No Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimemån feb 01, 2010 6:38 pm

Då var maskinen hos ÅF igen. Nu ska dom få se till att fixa bränsleblandningnen så att man kan köra mer än 7 mil på 17 liter bensin. Och förhoppningsvis få tyst på framvagnen som gnäller i ADC läget.

Skulle snart kunna skriva en bok om detta...
Till överst på sidan Gå ner
grizzlyn

grizzlyn


Antal inlägg : 33
Join date : 09-10-01
Age : 44

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimemån feb 01, 2010 8:40 pm

Blir det amerikanska muskler nästa gång det är dags för byte Question Question
eller börjar det luta åt riskokare pig rendeer
Till överst på sidan Gå ner
fagersta

fagersta


Antal inlägg : 14
Join date : 09-10-10

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimetor feb 04, 2010 4:08 pm

Då åker maskinen till ÅF igen Evil or Very Mad man börjar fundera på att byta maskin , den här gången har startmotor lagt av ,
alldrig mer en 850 No No No
Till överst på sidan Gå ner
Pontus™

Pontus™


Antal inlägg : 299
Join date : 09-10-11
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimetor feb 04, 2010 11:49 pm

Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvnerd.se
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimeons jun 16, 2010 11:40 pm

Guess what!
Nya strul med denna underbara maskin som man aldrig kan anväda mer än ca 2 veckor innan något annat strular.
Nu är det styrningen som bråkar. Knakar och hackar när man vrider på styret.
Motorn tar in soppa så oljan luktar ren bensin. Inte så konstigt med tanke på den bränsleförbrukning. Den måste ju fullkolligt dränka motorn med soppa...

Har någon av er problem med bensin i oljan?
Till överst på sidan Gå ner
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimetis aug 24, 2010 12:40 am

Tänkte jag skulle uppdatera lite med det senaste.
Bytt styrservo, tmap sensor, kolvar och kolvringar. Vilken kvalitet det är på dessa maskiner. Och trotts nya delar så är den fortfarande inte körduglig...
Men jag börjar se "the light at the end of this f... tunnel".
Till överst på sidan Gå ner
JD

JD


Antal inlägg : 18
Join date : 10-09-28
Age : 40

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimetor okt 28, 2010 10:04 pm

Min 850 drar inte så ffarligt mycke bensin, ca samma som 700efin jag hade innan, samt polarnas 500efi och 800efi, jag kör endags skogskörning på 17l ca, det är väll inte så farligt tycker jag?
Men man går ju nästan och väntar på att det ska hända nått när man läser det här :/
Hittills är jag iaf supernöjd och imponerad av 850in som är den överlägset bästa jag har kört av Polaris 500/700/800, Grizzly 660/700eps, Can am outlander 800/ renegade 800, Kawa brute 750.
Hoppas den håller ihop ett tag till som sagt Smile
Har iaf vart super nöjd med min förra Polaris som hade gått 500t när den fick gå för 850in
Mvh Jonas
Till överst på sidan Gå ner
Pontus™

Pontus™


Antal inlägg : 299
Join date : 09-10-11
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimefre okt 29, 2010 9:15 am

JD skrev:
Min 850 drar inte så ffarligt mycke bensin, ca samma som 700efin jag hade innan, samt polarnas 500efi och 800efi, jag kör endags skogskörning på 17l ca, det är väll inte så farligt tycker jag?
Men man går ju nästan och väntar på att det ska hända nått när man läser det här :/
Hittills är jag iaf supernöjd och imponerad av 850in som är den överlägset bästa jag har kört av Polaris 500/700/800, Grizzly 660/700eps, Can am outlander 800/ renegade 800, Kawa brute 750.
Hoppas den håller ihop ett tag till som sagt Smile
Har iaf vart super nöjd med min förra Polaris som hade gått 500t när den fick gå för 850in
Mvh Jonas
verkar som du fått ett måndags ex...den håller inte alls samma kvalite som alla andra..... Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.atvnerd.se
JD

JD


Antal inlägg : 18
Join date : 10-09-28
Age : 40

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimefre okt 29, 2010 7:57 pm

AtvNerd skrev:
JD skrev:
Min 850 drar inte så ffarligt mycke bensin, ca samma som 700efin jag hade innan, samt polarnas 500efi och 800efi, jag kör endags skogskörning på 17l ca, det är väll inte så farligt tycker jag?
Men man går ju nästan och väntar på att det ska hända nått när man läser det här :/
Hittills är jag iaf supernöjd och imponerad av 850in som är den överlägset bästa jag har kört av Polaris 500/700/800, Grizzly 660/700eps, Can am outlander 800/ renegade 800, Kawa brute 750.
Hoppas den håller ihop ett tag till som sagt Smile
Har iaf vart super nöjd med min förra Polaris som hade gått 500t när den fick gå för 850in
Mvh Jonas
verkar som du fått ett måndags ex...den håller inte alls samma kvalite som alla andra..... Smile

Hehe, till min fördel verkar det som Smile Har en polare som har en 10a som inte har haft några problem hittils (snart 1år gammal)
Till överst på sidan Gå ner
Mr Mud

Mr Mud


Antal inlägg : 37
Join date : 10-04-13
Age : 50

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimefre okt 29, 2010 7:57 pm

har haft ett par barnsjukdomar på min med. men det får man räkna med när det är en ny tillverkad maskin. skulle gärna se nått av dom andra stora märkena med en ny tillverkad motor/drivlina gå felfritt. är otroligt nöjd med min 850. Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 8892 har även hört andra anledningar till att vissa 850 haft strul. och det har berott på körstil och vatten fyllda motorer. lol!
Till överst på sidan Gå ner
JD

JD


Antal inlägg : 18
Join date : 10-09-28
Age : 40

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimelör nov 13, 2010 10:14 pm

Då va de dags å fylla på här Smile

skulle ut i skogen å köra ved idag men kom inte ur garaget pga splinesen på växellådans ingående axel samt alu medbringaren som växelspakslänkaget sitter ihop med rensades pga att den är så tungväxlad när den är kall, detta har nog försvagats under 140t men idag gick det alltså åt skogen.
Dåligt kan man tycka men det är ju som sagt en ny konstruerad maskin så man får helt enkelt räkna med lite sånt känns det som.
Ringde min ÅF och lämnade in den på rep, garantin täcker som sej bör detta så jag lider inte ekonomiskt som tur är.
Motor och växellåda måste delas osv så det blir mycket jobb för dem.
Hoppas det inte dröjer bara.
Är fortfarande lika impad av maskinen trots detta, men tråkigt att det hände.

Mvh Jonas geek
Till överst på sidan Gå ner
xlnt
Mudhogs Sthlm
xlnt


Antal inlägg : 65
Join date : 09-09-16
Age : 49

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimesön nov 14, 2010 11:59 pm

hur länge bör man klassa modellen som ny. Den har ju över 2 år på nacken...
Till överst på sidan Gå ner
Mr Mud

Mr Mud


Antal inlägg : 37
Join date : 10-04-13
Age : 50

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimemån nov 15, 2010 12:23 pm

Ja efter som dom kom 09 och hans är en 09"a så klassas den ju givetvis som den modell som är ny tillverkad, även om den har två år på nacken. Basketball
kan ju även tillägga att det som dom bytt på min har jag inte haft nått mer problem med.vilket bevisar att dom givetvis har uppgraderat prylarna som ersätter dom gamla som pajjade.och som sagt allt har gått på garanti. mycket starkt av polaris att byta ut allt man kört sönder utan en enda gnäll.
Till överst på sidan Gå ner
JD

JD


Antal inlägg : 18
Join date : 10-09-28
Age : 40

Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitimeons dec 29, 2010 10:25 pm

Då fyller vi på här igen Rolling Eyes
Hade precis fått tillbaka maskin från service och rep av växel historien, kört ca 2 tim till och var på väg till skogen i lördags för att hugga ved å köra med min kranman vagn så som jag ofta gör vintertid.
Kom precis fram där jag skulle sätta igång att arbeta när jag hörde en smäll under maskin och den slutade dra, sticker under huvudet och ser att framdiffen har "spottat" ut adc klumpen och kardan! Evil or Very Mad blev lika häpen som förbannad, bara att ställa kvar vagn och halta hem maskin på 2wd.
Ringde min ÅF och lämnade maskin på rep samma dag, garanti i all ära så känns det mycket dåligt att detta ens kan hända när man kör i snö/isbelagd skog utan kedjor.
Hoppas det går snabbare än växelproblemet som gjorde att jag stod utan maskin i 3veckor.
Sen har polarens 010a haft problem med att vevhusventilationen fryser, något som Polaris kommer köra recall på när de hittat en lösning på detta enligt min ÅF

Jag är fortfarande mycket nöjd och imponerad av maskinens egenskaper - de problem jag haft hittills, hoppas detta är det sista på ett bra tag.

Mvh Jonas
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP   Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP - Sida 2 I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vilka fel har Ni haft på Era Polaris 850 XP
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Polaris RZR
» Polaris RZR S4
» Polaris sportsman 800
» Polaris RZR S
» polaris 500 hjälp?!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
mudhogs :: ATV :: Tech Tips :: Polaris-
Hoppa till: